Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #1 Del Skrevet 8. mai 2006 Gutten min blir 4 år om en måned. Vi foreldre gikk fra hverandre for 2 år siden, men samarbeider godt. Men gutten har ingen interesse for å bli bleiefri! Vi sitter på do flere ganger om dagen, synger og leser. Det kommer ingenting. Av og til litt tiss. Det virker ikke som han helt skjønner hva som skjer dernede, selv om han ofte sier fra når han skal bæsje. Han illskriker hvis vi prøver å ta av han bleia da, men sitter gjerne inne på do og gjør i bleia. Et annet problem er at han bæsjer nesten konstant i bleia, det siver liksom ut litt hele tiden. Han er den eneste i barnehagen som bruker bleie, og ettersom det siver ut bæsj nesten hele tiden/evt at han slipper ut litt hele tiden, gjør at de andre ungene kommenterer at han lukter vondt. Hjelp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987579-drittlei-bleier-snart-4-og-ikke-t%C3%B8rr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaL Skrevet 9. mai 2006 #2 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg tror faktisk dere skal ta fokus bort fra bleieslutt noen måneder, og heller fokusere på problemet med at det hele tiden siver ut litt bæsj i bleia. Det kan virke som om han har en form for forstoppelse, som gjør at det kun siver frem litt avføring om gangen. Så lenge han har dette problemet vil det neppe hjelpe noe at han slutter med bleier overfor problemet med at de andre barna sier at det lukter vondt av ham. Det vil det jo gjøre selv uten bleier og det er tross alt bedre at det havner i bleien enn at det går i trusa. Jeg tror nok at sønnen din både forstår og har kontroll på musklene som kontrollerer urin og avføring (med unntak av denne forstoppelsen som gjør at det hele tiden siver ut avføring da), det er nok ikke der problemet ligger. Det er mer på det mentale planet at han sliter med tanken på å slutte med bleier. Det som er viktig er at det å slutte med bleier blir hans egen avgjørelse, og ikke noe dere mener han skal gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987579-drittlei-bleier-snart-4-og-ikke-t%C3%B8rr/#findComment-4992786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
?!:) Skrevet 26. mai 2006 #3 Del Skrevet 26. mai 2006 hei hei,skjønner frustrasjonen din for jeg er ikke samme situasjon..blir små rar jeg,han er veldig flink å si i fra ETTER at han har gjort noe i bleia,han går en del uten men han tisser jo bare på seg og til slutt er det ikke mere klær...det som jeg tror og som andre har sagt er at han rett og slett ikke gidder..det tar tid å gå på do,vekk fra leken og venner..og det er jo skummelt,han er vant å ha det i bleia.han sier han vil på do så sitter han der eller står (har jo sett pappa gjøre det vet du så..),så sier han at han er ferdig men han har ikke gjort noen ting!!prøver å si til han at store gutter bruker boksere og truser ikke bleier,får beskjed av han at han skal slutte snart.han er 4 i september. vet ikke helt åssen råd jeg kan gi deg annet enn ett stort lykke til og vi får krysse fingrene for at gutta våre skjønner at det ikke er kult å være den eneste i barnehagen som går med klump på rompa og lukter vondt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987579-drittlei-bleier-snart-4-og-ikke-t%C3%B8rr/#findComment-5167899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #4 Del Skrevet 26. mai 2006 min hadde det problemet med at det seiv ut også, virka som om det blei fullt fordi han holdt igjen , og derfor seiv det ut.Vårt problem var hovedsaklig at han ikke ville sitte på doen da... Vi fikk beskjed av legen å gi han ganske stor mengder med duphalac over lengre tid, slik at forstoppelsen gav seg. Vi prøvde også fotsoneterapi og homeopati. I tillegg begynte jeg å kjøpe "billigbleier" som ikke var like behagelige å ha på og som han faktisk kjente at var fuktige etter at han hadde tissa. Etter å ha styra med dette i nesten ett år gikk det plutselig over,da var han ca 3,5år, kan ikke si deg hva som nøyaktig utløste det, men siste uka tvang vi han til å sitte på do, og øverhørte all hyl og skrik(selv om jeg gråt inni meg, føltes grusomt å gjøre det mot han) vi lokka i tillegg med at når han begynte å bæsje på do kunne vi dra å bade i bassenget(for det var selvfølgelig uaktuellt når han "lakk")Så en dag løste det seg,og han var kjempe stolt,allerede dagen etter konstaterte han at han neimenn ikke var noen baby lengre, og nekta tilogmed å ha på seg bleie om natten(og det gikk bra!) Ønsker deg lykke til,, håper det løser seg for dere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987579-drittlei-bleier-snart-4-og-ikke-t%C3%B8rr/#findComment-5170359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2006 #5 Del Skrevet 26. mai 2006 jeg jobber i barnehage og vi hadde ei på snart fire i samme situasjon.. for det første brukte hun jo doring iom at doen var litt skummel, men det i seg selv var ikke nok. som siste løsning brukte vi et system der hun hadde en bok hvor hun fikk et klistremerke i for å ha sittet på do, et annet for å ha tisset på do, et annet for å ha bæsjet på do... det tok 2 uker så var hun tørr.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987579-drittlei-bleier-snart-4-og-ikke-t%C3%B8rr/#findComment-5170972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå