Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 når vannet har gått, må fødselen begynne etter så så lang tid? så viss en ikke har rier etter et spess tidspunkt etter vannavgang, må en settes i gang da? eller kan en gå i uker å bare vente på rier? er førstegangs, så har mange rarre spm:P takk for svar=)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 jeg synes du skal snakke med jordmora di eller legen din om dette!! her på BIM får du høre mange personlige opplevelser. tror det er bedre å høre om dette fra folk som jobber daglig med det. mitt tips er å snakke med jordmor!! det har jeg gjort. jeg har sluttet å høre på andres fødselshistorier, og har det mye bedre! har termin om 6 uker.. og vil ikke la meg skremme mer av andres fødselshistorier. men jeg tviler sterkt på at hvis vannet går at du må gå i flere uker uten rier osv..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Ved sykehuset som jeg skal føde på praktiserer detslik at man går max 2 dager etter at vannet er gått men ikke har rier.Man blir nøye fulgt opp med kontroll etter en dag. Om man har vondt blir man lagt inn med en gang..
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Etter det jeg har forstått skal helst fødselen begynne innen tre dager etter vannavgang.. ellers blir man i gangsatt.. Men da er det snakk om at vannet virkelig gikk.. for å si det slik.. Vet om folk som har gått å lekket vann over feks et par uker osv,,, men di er da til kontroller på sykehuset.. Men uansett skal man jo ta kontakt med føden dersom vannet går.. å da vil di ta beslutninger utifra din situasjon.. Som hun over var inne på.. alle er forskjellige å da trengs det forskjellige handlinger..
solkrem Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Deler av vannet gikk her kl 08 i dag morges! Og på sykehuset sa de at om jeg ikke har født innen 24t må jeg ta infeksjonsprøver. I tillegg tok jm bakteriologisk prøve fra skjeden. Så infeksjonsfaren øker etter vannavgang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå