Gå til innhold

Hårfarging og graviditet


Praelia

Anbefalte innlegg

Heisann er 7 uker på vei, og har 1 spm.

Kan man farge håret sitt når man er gravid, eller er dette skadelig for barnet??

 

Takknemelig for svar:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte å avbestille timen. Søkte på nettet, Grønn hverdag skrev at det ikke er tilrådelig de første 3 månedene - siden man ikke kjenner faren for skade.

 

Såvidt jeg har observert, har flere av mine kjenninger gått tilbake til "musegrått" en periode under graviditeten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget håret flere ganger da jeg var gravid og flere andre jeg kjenner har også gjort det. Har gått bra for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

jeg er både frisør og gravid og har selvsagt god peil.. :) hehe..farging er selvsagt ikke det beste alternativet om man har sart hud og hodebunn fra før og er ikke å anbefale på det sterkeste men ingen faktiske forbindelser på at det "ødeleggger" er påvist...så jeg har kommet over..

 

men det det som evtentuelt er et meget godt alternativ er jo selvsagt å rådføre deg med frisøren og f.eks bli eninge om å legge farge i folie??...da kommer man jo ikke inntil hodebunnen og dette er heeeelt skadefritt for barnet... :)

 

Lykke til hilsen frisørlærlingen på La Bionda i Oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også frisør og det er ikke skadelig....

Kos deg og farg håret ditt så mye du vil....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å farge håret er helt i orden selv om du er gravid. de stoffene som brukes i dag, er ikke skadellige. fordi håret også påvirkes av hormonene, reagerer ikke alle slik de pleier på hårfarge eller permanent. men å sitte hos en frisør og bli stelt med er jo helt nydelig, så unn deg en tur!

jeg har brukt å farge håret mitt hjemme, det går fint, håret mitt ar aldri reagert forskjellig fra når jeg ikke har vært svanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den salongen jeg jobber i har vi hvertfall aldri hatt missfarging pga graviditet...men jeg tørr ikke si at det aldri kan skje for det vet jeg jo ikke...

Men farlig er det hvertfall ikke...

Og blir det missfarget så kan nok helt sikkert frisøren gjøre noe for å rette det opp igjen...

Kos dere med en tur til frisøren sier no hvertfall jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jente82term24des

helt enig med deg,har aldri opplevd misfarging pga graviditet.

Eg syns det er bare å sette igang å farge håret selv om en er gravid,og viss en tenker etter så er det ike såå mangr gangene en farger håret mens en er gravid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid forrige gang leste jeg helt tydelig i Gravid bladet at det ikke var å annbefale, fordi man enda ikke vet nok om farene rundt dette!!! I feks usa er det helt tabu (på lik linje med å drikke alkohol under svangerskapet) å farge håret under graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det du over her sier anonym synes jeg det er kjempe rart at ikke frisører blir informert om dette...har vært i faget i 8 år og ikke hørt 1 ord om det...

Så jeg tviler på at det kan være så skadelig jeg da....

Men det er jo oppe til hver enkelt om de vil farge håret eller ikke da..

jeg farger hvertfall håret mitt ofte og kommer til å fortsette med det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig dette står i bladet BAM:

 

"Føler du for å farge og fikse håret under graviditeten, skal du være oppmerksom på at en del hårfarger inneholder sterke stoffer og kjemikalier som trenger inn i hodebunnen og blir sugd opp av kroppen. Hva disse gjør av skade ved man ikke helt, men nettopp derfor bør du vise aktsomhet. Det går imidlertid an å bruke glansvask, henna eller stripe håret. "

 

Så da får dere gjøre som dere vil...og toke dette som dere føler.

Personelig er jeg stor "fan" av å farge håret, men klarer meg uten under svangerskapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...