Gå til innhold

Snufs. Lisa-lille-mi har pollenallergi :(

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er en veeeeldig vanlig plage, men jeg er veldig lei meg likevel. Hun er bare 1,5 år, stakkars liten. Vi har vært ute hele dagen, og jeg har sprunget etter henne med tørkepapir, for nesen og øynene bare renner og renner! Hun er helt rød i øynene og har røde prikker i pannen. Jeg får så vondt av henne!

Vi var hos legen med henne, og han sa at det tydlig var pollenallergi. De sier det er mye pollen nå fordi det har vært kaldt lenge og plutselig blitt så varmt!

Vi fikk resept på øyedråper, nesespray og medisin hun skulle svelge morgen og kveld. Håper det virker fort, for hun er altfor liten til å forstå hvorfor alt plutselig renner så veldig.

Jeg måtte bare fortelle dere det. Sånn er det å være mamma, da blir man lei seg for alle småting. Skulle ønske jeg kunne trylle bort alle plager den lille jenta mi måtte oppleve. Heldigvis er dette den første og eneste til nå!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4987057-snufs-lisa-lille-mi-har-pollenallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da..

Hun har min fulle sympati!! Jeg klør i hals, øyer og inni ørene.... Snørr og tårer renner og jeg holder på å bli sprø, rett og slett!!!!!

Men nå vil jeg ikke gjøre noe som kan skade prinsessen min, så jeg tar ingenting for det....

Håpløst at det skulle bli så ille spredning av bjørkepollen akkurat i år.... :(

Hun blir nok ganske snart bedre. Bare husk å ta av klærne og skyll hele jenta nå dere går inn. Ikke luft soverommet om dagen, så slipper hun mye plager. Hjelper meg litt iallfall.

Heisann vennen min!

Det var jo trist å høre at lillemor har fått allergi. Jeg var til legen med Elias i dag for akkurat det samme, faktisk - men han slo ikke ut på hverken pollen, trær eller dyr på prikktesten. Derfor er det mest sannsynlig en virusinfeksjon IGJEN!!!

Men du skal se ho blir så mye bedre etter noen ganger med medisin - virker fort. Og vær glad hun fikk det nå mens hun er liten - da vokser hun det helt sikkert av seg om noen år =)

Klemmer til dere begge fra

Takk for koselig svar og gode råd. Jeg hadde allerede hørt at vi skulle vaske håret hennes hver kveld, men ikke at vi skulle kle av henne og spyle henne hver gang vi går inn. Det er sikkert ikke dumt, så det skal jeg huske på!

Til Elias mams: Så bra Elias ikke var allergisk. Vi får håpe han blir fort frisk fra viruset!

Hei! Jeg har også pollenallergi (ligger til slekta) og vet at det ikke er noe særlig, spesielt ikke for barn.

Når jeg drar til og fra jobb dekker jeg til hår og delvis ansikt, -bruker et langt, lett skjerf som jeg tuller rundt hodet som en burka. De siste par dagene har jeg endog puttet papir i nesa når jeg er ute for å unngå å puste inn pollen. Vel inne tar jeg av meg "burkaen", rister den og børster av klærne. Når jeg kommer hjem går jeg rett i dusjen og sambo må gjøre det samme når han kommer hjem, og så er det på med inneklær. Vinduer og ytterdører holdes lukket i disse tider. Noe som også har hjulpet meg er en luftrenser. Kjøpte en for noen år siden og setter den på i stua om dagen og på soverommet om kvelden/natten. Har hørt at det ikke nytter for alle men jeg synes det har hjulpet. Det har kanskje litt å gjøre med hvilken type man velger, -det må jo være såpass filter at maskinen fjerner også de minste pollenartiklene, dette kan man lese seg til på de renserne som er på markedet. Kanskje dette kan være noe for familier med barn som er pollenallergikere.

Så får vi håper på litt regn i ny og ne vi som plages med dette?! Hilsen meg =-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...