Gå til innhold

hva er "nei mat" når en ammer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mamsidaisy

Jordbær og reker har jeg fått høre er fy-fy. Og sånne ting som også vi voksne kan få luft i magen av, dvs. eksempelvis kål, rå løk.

Med minstemann oppdaget jeg at lapskaus burde være godt kokt (fikk nemlig servert en med halvkokte grønnsaker en gang, og da ble det en kveld med hyl & skrik...).

Jeg har valgt alt-med-måte. Spiser litt løk, litt kål, litt av det meste. Har prøvd meg frem og tassen har ikke mye luft eller problemer sånn ellers, så det funker. Det eneste jeg holder meg helt unna er skalldyr (reker, blåskjell) pga. allergifremkalling. Holder meg også unna jordbær, selv om de sa på sykehuset at det ikke er farlig å spise det, men at kid'n kan få utslett (ufarlig) på huden hvis jeg spiser det. Velger å la være.

Tror dersom du spiser ting med maate saa hjelper det masse. Her har vesla kolikk saa jeg spiste nesten bare broedskiver med litt ost og skinke paalegg paa til forrige uke. Veldig kjedelig mat i lengden, men hun reagerte paa saa og si alt. Naa er det litt bedre, og jeg har gaatt over til aa spise det jeg vil. Holder meg unna masse loek, tomater, sjokolade og brus.

Annonse

generelt ting som har miljoegifter (fra maasegg til tunfisk, hval), peppermynte og salvie (reduserer melkemengden).

Ellers forandrer man ikke noe hvis barnet ikke har kolikk. tre dagers skriking, tre timer per dag, tre uker. noen ganger ser man det ganske med en gang hvis baby reagerer. men det er viktig aa spise variert mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...