Gå til innhold

Hei jenter! vil dere ha et godt råd ang flat mage etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg er fjerde gangsfødende og har fått flat mage ei uke etter hver fødsel.

Jeg har brukt pantytruse som er altfor liten med en gang jeg har født, og siste gang var livmoren min gått ned i normal størrelse etter en og halv dag. Jordmor var så imponert at ho sa at dette burde alle gravide fått vite om. Jeg har no bestil meg hold inn truse, og den er så liten at jeg sikkert må ha hjelp til å få den på, men på det skal den.

Det er veldig deilig å ha på en stram truse når du får etterrier også.

Så jenter, kjøp dere en panty truse og ligg mye på magen rett etter fødsl og få tilbake en flat mage

Fortsetter under...

Annonse

ja det virker visst veldig på noen. moren min prøvde å "presse" på meg sånne sist gang men jeg syns det var skikkelig ubehagelig:) obs ikke gå med de for lenge, hun kan nemlig ikke gå uten sånne lenger for da detter magen ut og det gjør vondt. (men hu har brukt d i 25 år da:)

Annonse

Det er første jeg tar på etter første dusj på sjukehuset, jeg bruker den i tre vekers tid etter hjemkomst også, fordi det er veldig støttende til mage og rygg. Det har fungert kjempebra på meg. Det var ikke tegn til at jeg hadde født etter en uke, som jordmor sa ho hadde ikke sett på noe lignende. Men du bør kjøpe ei som går langt opp på magen og litt ben på. Det kan være litt ubehagelig og ha på med en gang du har født, fordi magen er øm, men resultatet blir til gjengjeld bra.

Kanontips! Tusen takk. Min mage var også flat før jeg reiste fra sykehuset sist, men regner liksom ikke med det denne gangen......nå er den sikkert slappere. Eneste sure med de trusene som du mener, er at de jo også strammer endel i underlivet, så hvis man har sting......AU! Men jeg skal helt klart kjøpe noen.

Eli 36+3

Jeg har kjøpt en str mindre en det jeg bruker til vanlig. Jo strammere jo bedre. Jeg gikk rett i mine vanlige klær når jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg har termin om 22 dager, så jeg håper på å kunne gå i bikini i sommer denne sommeren også.

Såpass ja! Da får jeg se om jeg finner det.. De er like greie de som selges på spar kjøp som på tv shop eller? Har termin om 20 dager jeg så er veldig spent selv.. førstegangs :o) Bikinien kan jeg vel glemme i år men..

Hei! Lurer bare på om dette bare fungerer på de som har hatt helt flat mage fra før liksom.... Jeg var jo ikke akkurat tykk før jeg ble gravid men hadde litt ekstra rundt magen. Sist jeg fødte tok det lang tid før magen gikk tilbake til normalt syns jeg! Første uken så jeg fremdeles ut som jeg var 6 mnd på vei.... Skal prøve ut de trusene da!

• 3 uker senere...

Kan det fungere like bra med sånn "hold in shorts"? Altså det samme som hold in/shock up strømpebukse, men med ben som slutter på lårene. De strammer jo både mage, rompe og øvre del av lår. Grunnen til at jeg spør, er fordi de gjerne går litt oppover magen, og jeg sliter med å finne truser med skikkelig hold som går langt oppover.

Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...