Gå til innhold

kan jeg vente med første legebesøk til uke 15-16?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er andre graviditeten min, og jeg ønsker å vente litt med første legebesøk (spesielt blodprøvene) for at ikke noen skal finne ut av det. Vet dere om det er mulig å vente så lenge? Det blir kanskje litt stress i forhold til bestillig av time til UL? Legen hadde ikke ledin time i min uke 11 og 12 og så skal jeg på ferie, så jeg må gå allerede i uke 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Hvordan skal noen finne ut av det om du tar en tur til legen når du er 10 uker på vei?

skjønte ikke det helt. en blodprøve er vel ikke ensbetydende med en graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som kan tvinge deg til å gå til legen?

Og jeg går utifra at du går dit før hvis noe skjer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at mamma jobber på blodbanker, der disse provene sendes.. jeg har jobbet der selv, og vet at det er en sjangse for at hun vil se prøvene, eller at noen forteller henne det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Tror ikke det gjør noe å gå så seint - men kan du ikke bare ta en tlf til legen da? å si det som du skrev over her med moren din osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det kan jeg jo gjøre :) Kanskje mulig å dra til lege, men vente med prøvene også! Tenkte bare noen av dere viste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i uke 8 + 5 og sjekket at alt var OK. Blodprøvene tok jeg ikke da fordi jeg var så kort på vei og at de skulle tas i uke 12 eller etter. Så jeg skal tilbake i uke 13 å ta de.

 

Så det går nok helt bra at d venter til uke 16 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta blodprøvene et sted hvos din mor ikke jobber og vær anonym. Da setter de et nummer istedet for navnet på prøvene. Da må de inn i et arkiv for å sjekke navnet, og det gjør de ikke når de kjører prøvene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uke 15 går bra, du har jo vært i gjennom dette en gang før, så det er jo en fordel. Ellers har de andre jentene gode råd, som å vente litt med blodprøven. Eller satse på at akkurat din prøve, er det noen andre enn moren din som ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar jenter :) Fint å vite at det er flere som har ventet med prøvene! Tror jeg skal beholde timen min i uke 11 og heller be de vente med blodprøvene.. vil ikke ta sjansen på at mamma skal finne det ut på den måten. Sist hadde jeg time i uke 8 og "måtte" fortelle henne (og resten av familien min og pappaens så det ikke skulle bli urettferdig...) før det. Hadde ikke lyst til det denne gangen! Nå vil jeg vente så lenge som mulig slik at jeg kan fortelle det til jenta mi og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...