Gå til innhold

Hjelp! Babyen får ikke tak... :(

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på knappe to uker. Brystvortene mine er helt flate, i tillegg til at jeg har store, tunge pupper. Lillegutt prøver å få tak, men det er så og si håpløst. Jeg må klemme sammen puppen og dytte den inn i munnen hans og håpe at han "sitter fast", lærte denne fremgangsmåten på sykehuset. Men han glipper og glipper, og til slutt blir han så frustrert at det blir helt håpløst.

Nå har jeg gått til innkjøp av brystskjold, og dette fungerer veldig bra. Har ammet uten problemer nå i fem dager, og det er kjempedeilig. Men det hadde jo vært fint å kunne slutte med disse og hatt han rett på puppen, er det noen der ute som har erfaringer og kan hjelpe meg med noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4986004-hjelp-babyen-f%C3%A5r-ikke-tak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan prøve å ta av brystskjoldet etter at melken er kommet igang, eller du kan klippe av litt og litt for hver dag helt til du er innpå puppen. ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en ammehjelp der du bor som kan følge deg opp og og gi de råd og støtte på dette. Se i tlf katalogen under a eller www.ammehjelpen.no

Lykke til

Du kan eventuelt dra i brystvorta litt for å gjøre de lenger. Når det gjelder tunge pupper så bør du holde litt tilbake (kanskje legge et håndkle under puppene slik at tyngden blir fordelt og kommer høyere opp). Her ville ikke lillegutt ta puppen etter at vi kom hjem fra sykehuset så da ble det pumping. Kan jo hende at ungen din forbedrer sugeteknikken etterhvert? Prøve av og til uten, og fungerer det ikke så er det bare å prøve igjen om et par dager igjen.

Btw, Gratulerer med ny baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...