Gå til innhold

lurer på noe ang å fly når man er gravid..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjekk med flyselskapet - de fleste har restriksjoner fra uke 34-36, så tror det skal gå bra!

Du bør likevel tenke på faren for blodpropp - gravide er spesielt utsatt for det! Jeg skal (forhåpentligvis) fly langt i juni (da er jeg 21-24 uker på vei), kommer til å gå til innkjøp av støttestrømper i den anledning.

Hør med flyselskapet + legen din. Jeg er sikker på at det går greit!

Snakket med jordmor ang. dette på sist kontroll (skal selv til Spania når jeg er 25 uker).

Hun sa at det går heilt greitt å fly, men anbefaler det ikke hvis man er plaget med blødninger, tegn på tidlig fødsel eller andre komplikasjoner.

Hun anbefalte også å bruke støttestrømper.

Ps: Noen flyselskaper krever legeattest.

Du kan lese mer om dette på:

http://www.lommelegen.no/art/art2877.asp

Du bør forresten sjekke om reiseforsikringen din dekker utenlandsreise under svangerskapet. Det kan bli dyrt for deg å bli fraktet hjem dersom du blir syk og dersom forsikringsselskapet ikke dekker forholdet.

Dersom du er gravid med tvillinger (eller flere:-) frarådes det på det sterkeste at du reiser til utlandet!

Jeg er i uke 24, og fløy nylig tur-retur Storbritannia, og syns det gikk helt greit. Jeg var kjempe-engstelig før jeg skulle dra, men tanke på alt fra trykket det er i 10 000 meters høyde, til blodpropp :-) Jeg er en sånn kjempeforsiktig gravid som passer på å utsette meg minst mulig for risikoer. Men som sagt gikk turen helt fint. Jeg har et helt knirkefritt svangerskap også da.. Ingen blødninger eller noe som helst.

Jeg brukte også støttestrømper under turen.

God tur! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...