Gå til innhold

Han har begynt å bite og klype

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 17 mnd og i dag slo han seg helt vrang. Prøvde å bite meg flere ganger og klypte til. Anner ikke hvordan jeg skal ta dette. Han har begynt å si ifra virkelig når det er noe han ikke vil. Dette var mens jeg skulle ha han av noen klær og ta på noe annet. Noen tips? Trodde det var litt tidlig å begynne med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt vanlig! Vis han at det er uakseptabelt. F.eks hold han utfra kroppen din og si "nei, ikke bit/klyp".Tror det skal holde - men NB! For all del ikke begynn å le og vær konsekvent med at du reagerer på det han gjør. Viktig å sette av nok tid da til påkledningen sånn at du har rom til å ta sånne "nei"-pauser. Barn og dårlig tid går bare ikke i hop :) Går nok over etter noen dager med denne reaksjonsformen fra din side - sånn har det vært hos oss, iallefall.

Skrevet

dette har min 13 mnd gamle gutt drevet på med i ca 1 mnd... har prøvd nei, snu meg vekk, være konsekvent, ikke le, si at det gjør vondt osv osv... INGENTING virker!!!! noen som har andre forslag? jeg tror ikke han forstår at mammaen mener alvor... virker som om han tror jeg prøver å være morsom... sukk,.... det er så vondt... og vanskelig.. hjelp?

Skrevet

Sånn er min på 12 mnd ,bare ler når jeg bestemt sier nei når han biter eller klyper:(

Får bare gjenta det og ta bort hendene hans og si NEI helt til han forstår det,han er jo sååå liten enda !

Skrevet

Fikk et tips nå av ei som er barnepedagog å det var å overse det. Bare late som ingenting, men ta armene eller munnen hans bort. Ikke gi han oppmerksomhet på det. Negativ oppmerksomhet er også oppmerksomhet. Så dette driver jeg å tester ut. Bare et tips. Ikke sikkert det fungerer på alle barn. Mange barn synes det er moro hvis enn sier au eller nei.

Skrevet

Takk for tipset,skal prøve å overse han når han kliper:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...