mai mammaen til to Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 hei hei hvordan går det? har du fått den lille prinsessen din? jeg fikk en liten prinsesse.... hun er 49 cm og 3220 gram. hvis du ikke har født enda, gled deg! det gjør vondt å føde, men det er så utrolig verdt det...bare gled deg til du får babyen på magen etter fødselen... hun var så god! fødselen min gikk fort da... fikk rier ca kl 4 og 0746 var hun ute... vi kom på haukeland kl 6.10....så det gikk fort kan man si..jeg hadde så vondt da jeg ringte at jeg tenkte EPIDURAL...hehe..så jeg dro på føden..det var veldig greit for jeg fikk jordmoren jeg går til til vanlig.. klem fra Lene og Caroline
petiteM's Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Ikke noe prinsesse her i huset, dessverre:-( Venter og venter, men ingenting skjer. Eneste trøst er at slimproppen har gått... Hvertfall et lite tegn på at noe er i gjære:-) Håper jeg får en like kjapp fødsel som deg - høres jo ikke så ille ut. Vondt må man vel regne med uansett... Men hvordan var Føden, epidural, oppholdet osv. osv.? Trenger detaljer!! Du får kose deg med den lille jenta di, gi henne litt ekstra kos fra meg og magen min:-)
mai mammaen til to Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2006 jeg syns det var veldig greit å være på føden.Kom inn og gikk inn på det undersøkelses rommet. måtte ta sparketest...det var skikkelig kipt for jeg hadde rier i ett...og fikk beskjed om å slappe av..ikke noe særlig lett det nei!! men det gikk no greit... følte jeg skulle på do å virkelig drite (sorry uttrykket) ...spørte om å få klyster. og epidural...hehe..hadde så utrolig vondt... de sa at det skulle jeg få..men akkurat da var det vakt skifte...og inn kom jordmoren jeg har gått til i hele svangerskapet...hun sa jeg kunne få klyster..men at hun måtte sjekke åpningen først... der var det full åpning gitt... så jeg ble sendt inn på en fødestue...det jeg skulle formidle nå var at det føles som at man skal drite når man har pressrier...det visste jeg ikke... skikkelig rart.. jeg presset henne ut på rundt en halvtime... det var bare helt utrolig... hun er så god... ammingen har gått kjempe bra og alt...
mai mammaen til to Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2006 hvordan går det? har du født nå eller??er så spent
petiteM's Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Hurra, Hurra, hun har kommet til verden!!!! Kl 0652 9.mai kom endelig det etterlengtede vidunderet til oss. Tulla var 3180g og 50cm lang, og ville ut i ekspressfart, akkurat som din. Gikk fra ca. kl.13 på mandagen med det jeg trodde var litt sterke kynnere...noen som egentlig var rier (naiv 1.gangs, altså...). Grillet og koste oss, og hadde det bare litt ubehagelig. "Kynnerne" forsterket seg ytterligere utover kvelden, og i 23-tiden ringte jeg Føden for litt info - å, jada, jeg var visst igang. Var på KK kl. 0330, valgte Føden, og hadde allerede 5cm. Så bar det i badekar for smertelindring, og på fødestuen kl.6 var det blitt 8 cm. Hadde ingen Epidural, da jeg ble "lurt" under den aktive fasen til at dette var det verste - og det kunne jeg jo overleve.... Kl.0652 var jenta hos oss, etter 10min trykketid! Fikk beskjed om at dette var "drømmefødsel" for 1.gangsfødende, og at det sikkert ble enda "lettere" neste gang!! Skal skrive litt mer senere, nå er det natta:-) Styrer litt frem og tilbake om dagen, for Marie (?) har litt gulsott, og må hele tiden ta prøver for å vurdere lysbehandling.
Rivella Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Gratulerer så mye med den lille jenta di! Har jo konstatert at du ikke har vært innom de siste dagene, og har krysset fingrene for at det har betydd at du har født. Som avtalt har jeg ikke sneket i køen, men siden du nå har fått, vil jeg bare orientere samtlige høyere makter om at det nå snart bør være min tur. Ønsker hele den lille familien alt godt, og en strålende vår!
mai mammaen til to Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2006 Gratulerer!så kjempe kjekt. var bra det endelig ble din tur.. bra å høre at du fikk en rask å grei fødsel du og.. hvordan fungerte badekar? de skulle til å tappe i badekaret til meg og.,..men jeg haddefull åpning før jeg kunne få bruke det... sant det er kjekt å være mamma... jeg elsker det... er så stolt over den lille prinsessen min. Har vært å kjøpt 17 mai kjole til Caroline i dag.. håper gullsoten går vekk snart da.... det ordner seg nok skal du se..
petiteM's Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 Godt at avtaler blir overholdt:-) Jeg har sendt beskjed om at du skal få lov til å føde nå siden du har vært så høflig å holdt plassen din! Masse lykke til, jeg tenker på deg og krysser det jeg har av armer og ben:-)
petiteM's Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Vi har visst vært heldige, enda så vondt det var til tider. Fikk skikkelig hetta mot slutten, og ba om å få et eller annet - endte opp med lokal bedøvelse på bekkenbunnsmuskulaturen - alt for sent, og noe som faktisk gjorde så vondt og så/hørtes så j.... ut at sambo måtte ta seg en tur ut på badet... Laaaaaaange, tykke sprøyter opp i livmorhalsen er IKKE å anbefale!!! Trøsten var iflg. JM at den i det minste virket på syingen etterpå.... Badekar var ok som lindring, distraksjon og for å få tiden til å gå:-) Stod på alle fire i smerte og trykket hodet mot et håndkle på kanten - akkurat det samme som jeg gjorde i sofaen hjemme, og i fødesenga, like vondt alle steder. Prøvde på "gåstolen" også - ville bare henge i løse lufta, og ha bena opp mot kroppen, så den funket ikke så lenge - igjen grei distraksjon for å få tida til å gå:-) Er på Barselloftet hver dag nå for å ta nye blodprøver - ligger fortsatt i grenseland for lysbehandling av gulsotten. Slipper imorgen, og må tilbake på søndag, så 1.dag med full mamma-ro imorgen:-) Absurd, men veldig kjekt å være mamma .....med en liten som vil ha oppmerksomhet i dette øyeblikk....
mai mammaen til to Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2006 huff...den sprøyte tingen hørtes fæl ut.. jeg og lå over sengen og i trappen her hjemme før vi kjørte...hehe..husker da vi skulle ned til bilen så måtte jeg stoppe på veien..la meg ned over en benk...hehe..var glad klokken bare var 6 på en lørdagsmorgen og det ikke var noen ute...hehe.... det var helt forferdelig da jeg fikk beskjed om å legge meg på sengen for å ta sånn sparketest... og hun skulle sjekke åpningen...reiste meg fort oppigjen etterpå.. stod å hang over en sånn prekestol.... men tok jo bare litt over en halvtime før jeg hadde full åpning...da la jeg meg i føde sengen på siden...og da gikk liksom smertene over...husker jeg var lettet da.. ja sant det er hærlig å være mamma.... idag er det en uke siden jeg fikk caroline. jammen så fort tiden går...og hun er jo så snill og grei.. sover lenge om morgenen.... og griner omtrent aldri... faktisk så griner hun mest når vi har besøk...hehe..liker ikke at det er så mange som holder henne tror jeg..så det skal jeg bruke litt frem over...liker ikke at alle skal holde henne...vil helst holde henne bare selv (og sambo kan få holde henne litt... ) får håpe dere slipper sånn lysbehandling av henne da... kjedelig å ikke kunne nyte dagene hjemme.. men det går nok fort over!
petiteM's Skrevet 15. mai 2006 #12 Skrevet 15. mai 2006 Ikke så mye tid til å gå inn her om dagen... Fortsatt kontroller på Haukeland. er ganske lei av å dra opp dit hver dag nå. I tillegg har jeg sprukket så opp i brystvortene (de er i utgangspunktet flate, og liker ikke at de må ut for å gi mat) at jeg ikke har kunnet amme skikkelig de siste dagene. Fikk antibiotika/kortison av JM, og har håndmelket til tulla - slitsomt. Men hun er utrolig nydelig, da. Snill og grei det meste av tiden. Har ikke hatt så mye besøk enda. Vi har gitt beskjed om at vi vil ha disse første 2 ukene stort sett alene. Men titter innom venner som jobber i byen når vi er ute på trilletur. Vittig å høre hvordan dere kom dere til bilen - jeg måtte også stå å henge over en "parkeringssperring" kl 3 om natten - følte meg faktisk pære-full:-) Og skjønner hvordan du har det med holdingen:-) Men her har den stolte far fått veldig mye ansvar slik at jeg får sove litt innimellom - må gi henne opp innimellom, dessverre:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå