Gå til innhold

Jenten min er hvit på tungen!

Anbefalte innlegg

Jenten min på 4 uker er hvit på tungen. Ikke på tungespissen, men på resten. Fikk beskjed på helsestasjonen at det ikke var trøske, for hun har ikke belegg i ganen eller ellers i munnhulen. Det er visst vanlig å bli hvit på tungen når babyen bare får morsmelk.

Men jeg lurer på om jeg skal fjerne det hvite. Er det noen som har gjort dette, og er det nødvendig? Har ikke gjort noenting med dette enda jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4984934-jenten-min-er-hvit-p%C3%A5-tungen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt hvit belegg (mest sannsynligvis er det trøske da...) siden 15.feburar! Men er blitt MYE bedre etter hvert. Brukte farris og q-tips før. Men nå dypper jeg en liten klut i farris og stryker på inne i munnen. De gangene jeg bruker q-tips ser det ut som at jeg bare stryker det mer utover i munnen. Med kluten før jeg tatt opp.

Lønner seg også å stryke på brystvorten, smitter jo over. Og ha på i munnen etter amming, slik at det får virke litt.

ikke for å ta motet fra deg... Datteren vår hadde det fram til hun var 4 måneder( Hun smittet meg på puppen og jeg smittet henne igjen..) Vi penslet med mycostantin mikstur som vi fikk hos legen. Tror som regel det går over av seg selv. Men farris er jo ganske uskyldig. Så lenge hun ikke smitter deg og drikker bra, plages hun nok ikke av det.... Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...