Gå til innhold

Maling. Trenger råd :)

Anbefalte innlegg

Leste et innlegg i VG 27 mars. At graivde kan male om man sørger får god utluftning mens man maler. Så jeg malte litt i den nye leiligheten i går, men i dag angrer jeg liksom på at jeg gjorde det. Er det noen som selv har malt eller hørt noe om dette??????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4984892-maling-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruket faktisk litt oljebasert i går på lister og dører, men det var gjennomtrekk i leiligheten. Nei nå er jeg urolig.......... Det er vel gassene og ikke lukten som er farlig??? Når det var så gjennomtrekk kan det vel ikke være noe farlig. Det er vel farligst tidlig i svagerskapet, da alt liksom blir "laget" på babyen.

Jeg pusser opp og fikk beskjed på maleforretningen at alle gravide bør holde seg unna oljebasert maling, men kan bruke vannbasert maling. Så jeg har satt andre til å male med den oljebaserte malingen, også maler jeg med vannbasert maling mens jeg har døra til rommet igjen og vinduet på vidt gap! :o)

Annonse

Var ikke meningen å skremme deg mer! leste i ei bok at vi kan male, og at det ikke skader knøttet. Det vi måtte være obs på er om vi selv føler ubehag. Med andre ord så kan det gå ut over ditt velvære, ikke skade babyen. Og hvis du hadde god gjennomtrekk tror jeg ikke du trenger å bekymre deg:-)

Hadde faktisk så god gjennomtrekk at ting blåste ned :) Ringte jordmor og hun sa det samme som deg Gull i magen:-) HØYGRAVID. Det hun sa var viktigst var at man ikke bodde i rommet på tre dager, fordi gassene kommer litt etter hvert. De avdamper seg etter en stund og ikke med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...