Gå til innhold

Et lite tips til strevere...

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som aldri kunne få barn pga. cyster. Hun ble gravid etter at hun smørte inn hendene med nattlysolje....

Fakta om nattlysolje:

Gunstig for huden

Kan lindre symptomer ved PMS

Dosering 2-6 kaps daglig

180 kaps = 30-90 dagers forbruk

Når du tar tilskudd av Nattlysolje kan det være lurt å ta sink med B6 samtidig fordi det gir kroppen en ekstra hjelp i omsetningen av nattlysolje. Begge disse stoffene er viktige i prosessen der prostaglandiner dannes.

Sunkost Nattlysolje

Nattlysolje er kaldpresset olje fra frøene til kjempenattlysblomsten (Oenothera biennis). Den er en rik, naturlig kilde på den viktige omega-6 fettsyren, gammalinolensyre (GLA). GLA er gunstig for hudens elastisitet og kroppens dannelse av prostaglandiner, som er hormonlignende stoffer med en rekke viktige funksjoner i kroppen. Nattlysolje benyttes ofte ved hudproblemer som blant annet tørr hud og kløe og mot premenstruelt syndrom (PMS).

Sunkost Nattlysolje kaldpresset standardisert olje fra frøene til kjempenattlysblomsten med minimum 10% GLA. Oljen er tilsatt antioksidanten vitamin E som beskytter fettsyrene mot harskning. Tilskudd kan suppleres med sink og vitamin B6 for at kroppen best skal kunne nyttiggjøre fettsyrene i nattlysolje.

Gravide og ammende bør ikke bruke produktet da det ikke foreligger tilstrekkelig dokumentasjon til denne gruppen.

InnholdKaldpresset standardisert olje fra frøene til kjempenattlysblomsten med minimum 10% GLA. Oljen er tilsatt antioksidanten vitamin E.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4984865-et-lite-tips-til-strevere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hett tips!

Hva koster den?

Og, noe som gjelder andre produkter også, når skal jeg evt slutte å bruke den? Ved eggløsning? Er det ikke særlig etter eggløsning man trenger prostaglandiner? Eller var det progesteron det kanskje... hmm, var det?

Jeg kjøpte en boks med piller i går til 150,- tror jeg det var...ikke noe dyrt! Snakket også med min mor som sa at tanten min ble gravid når hun brukte den....jo flere jo bedre!

Det står at man ikke skal ta den når men er gravid, men det er bare fordi den ikke er testet. Hvis du leter etter litt info på nettet står det mye til og fra, og jeg har lest at det er flere der ute som har hatt positiv virkning av den!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...