Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Her skrevet et innlegg her lenger nede om Rudo på Grønnland... fikk ikke bytte do sete som ikke var tatt ut av embalasje - selv med kvittering.. grr.. Karrakter 1- ( stryk) Var i Sverige på svinesund grensen i påsken og der fikk jeg en god og en dårlig erfaring.. Happyland.. ( ved eurocash)billig ..og betjeningen spurte høfflig om vi ønsket hjelp og var kunnskapsrike- vde hjalp oss også med mål for hvordan vogna ville bli.. topp..karakter: 6. Var på babyproffen på Nordby senteret- der var det veldig unge og uerfarne butikkbetjening- de hadde heller ikke oversikt over hva de hadde i butikken - og når jeg refererte til internettsiden deres og et tilbud der..så hadde de aldri sett det heller.. Butikken er betydelig dyrere enn happyland karakter 2 Var i Bergen på Nesttun og stakk innom Biteringen.. De var kjempehyggelige. Veldig serviceorientert- Visste alle mål på vogn og viste til små forskjeller på "ganske like vogner) Karrakter 6 Her i Oslo var jeg på Babyshop på Ryen.. Der var også betjueningen veldig hyggelig og behjelpelig.. men jeg syns ofte at butikken er litt dyr. Karrakter 5+
supermammma Skrevet 8. mai 2006 #2 Skrevet 8. mai 2006 Rudo på Grønland er virkelig pyton! Ikke en eneste gang jeg har vært der inne har de spurt om jeg trenger hjelp! De står og henger og prater med hverandre. Rudo i Ullevålsveien derimot er noe helt annet! De er kjempekoselige og kan mye:-)
1....2.....3 Skrevet 8. mai 2006 #3 Skrevet 8. mai 2006 Veldig smart tråd detta , service er utrolig viktig syns jeg! Ang happyland: syns de har så dårlig nettside, ikke noen mail adresse å sende spørsmål til (=dårlig syns jeg) Baby proffsen svarer da i allefall rimelig kjapt på mail om du sender de en. Noen som vet om happyland fører OTH vogner? Videre: Har bare(foreløpig) vert på Barneverden i Drammen: Du får god service, og folk som har ganske god peil, i tillegg opplyste de faktisk om at TFK vognen kom til å komme på tilbud neste uke,= veldig bra!! det som ikke var bra: fyren gadd helt tydelig ikke å bytte om fra sportsvogndelen til bagvogndelen for å vise oss hvordan det ser ut( eh..ja du skrur opp noe her og tar av noe der, jeg hadde en som var montert med bag, men den solgte jeg....fikk ikke særlig lyst på den vogna da, om det er SÅ vanskelig å bytte...) = DÅRLIG
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Jeg ser at de fleste snakker om masse kule klær på "svangerskapet" på Majorstua. Godt mulig de har fine klær der, men utover det suger alt annet ! Jeg var inne for å finne en kjole til et bryllup, butikken hadde ingen andre kunder, jeg spurte pent om litt hjelp uten å få noen ting (damen viftet litt i en retning og sa "det henger noen kjoler borti der"). Forsøkte flere ganger uten at noen gadd å bidra i det hele tatt, ekspeditrisen var KUN opptatt med å tygge tyggegummi og speile seg. Jeg hadde med en venninne som også reagerte VELDIG på hvor ille det var - anbefales altså IKKE å gå dit....
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Rudo i Ullevålsveien: Ingen gadd å spørre om vi trengte hjelp, selv om vi var de eneste kundene og det var kun tre på jobb. Baby Shop i Ullevålsveien: God service, de har demonstrert den samme vogna for meg tre ganger fordi jeg har vært i tvil... Var positive til å oppbevare vogna en stund selv om de ikke har så stort lager. Blir alltid spurt om jeg vil ha hjelp. Greie på reklamasjon. Fru Lyng, Steen og Strøm: Veldig hyggelig betjening som har god kunnskap. Demonstrerer gjerne vogner. Har hørt at de er litt dårlige på reklamasjon. Men Rudo styrer jeg unna!
Sivalur Skrevet 9. mai 2006 #6 Skrevet 9. mai 2006 Babyverden på Alnabru: De svarer på spørsmål og finner frem, men gir helt feil info. Ble fortalt at det som også var bra med et eller annet bilsete for nyfødt var at sentrifugalkraften hjelper til å presse babyen bak i setet. Såvidt jeg kan skjønne må jo sete da stå i kjøreretning, og alle eksperter sier jo at det skal det IKKE!! Babyshop på Karihaugen/Lørenskog: Viste oss samtlige bilseter, hvordan de monteres, hva som er forskjellen på de forskjellige osv. Veldig bra service der!! Endte med å kjøpe sete der...
moa_tobias Skrevet 9. mai 2006 #7 Skrevet 9. mai 2006 Barnesikringen i Trondheim.. Var innom for å se på en liten trille og bærebag som jeg skal ta med til Hellas i sommer istedetfor stor kombivogn. INGEN som så min retning en gang når jeg gikk der og titta og viste tydelig tegn til at jeg trengte hjelp, de var for opptatte med å rydde i butikken- gikk derifra og tenkte at de ihvertfall ikke skulle få en krone av meg i denne butikken!!!!
annie75 Skrevet 9. mai 2006 #8 Skrevet 9. mai 2006 Jeg var innom Barneverden i Sandvika, fikk kjempe bra service og han vist oss mang forskjellige vogner og hvordan de var å slå sammen, diverse dipedutter og hvordan de forskjellige var. Faktisk kjempe fornøyd har vært innom mange forskjellige barnebutikker men denne er den som får topp score hos meg.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Jeg elsker Fru Lyng er så mye fint der=0)
Sina73 Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Vil gi Babyshop på Solheim/Lørenskog TOPP karakter for service og det å finne andre løsninger dersom de ikke har varen på lager. Vi bestilte en seng som dessverre hadde gått ut av produksjon. Ekspeditøren tilbød seg å ringe rundt til de andre butikkene og høre om de hadde den på lager og 2 dager senere hentet vi senga på Solheim. (Vi slapp til og med å reise i en annen butikk for å hente den.!!) Vi har hovedsakelig handlet alt der og alle som jobber der har vist god service! Barneverden (Babyverden?) på Alnabru: Ingen spurte om vi tengte hjelp. Rudo på Strømmen: OK service, litt varierende.
Sivalur Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Ja, heter selvfølgelig Barneverden den på Alnabru. Har stått i kø der for å få hjelp og da har vi fått. Men ingen som kommer bort nei..
1....2.....3 Skrevet 9. mai 2006 #12 Skrevet 9. mai 2006 Var på babykos og fru lyng i går, og begge steder fikk vi god hjelp fra oppmerksom betjening:-) + begge steder for å ikke engang forvente at vi skulle ta noen avgjørelse der og da, begge steder avsluttet de med: vil dere ha med dere katalog hjem så dere kan se på det?(ekstra + hos fru lyng for også å ha fullstendig prisliste)
mammmamia ** Skrevet 9. mai 2006 #13 Skrevet 9. mai 2006 OSLO: Babyshop Ryen - kjempehyggelige, god service, bra utvalg! VELDIG BRA Babyshop Ullevålsveien - ikke så lett å få hjelp, ok butikk. OK Barneverden Alnabru - Elsker den butikken!! Utrolig bra utvalg og knallpriser, men veldig vanskelig å få kontakt med betjeningen... BRA Fru Lyng (Steen&Strøm) - Super butikk, kjempeservice og masse fine klær/utstyr... Veeeldig dyrt da:-) VELDIG BRA Rudo Grønland/Ullevålsveien - Ok butikker, bra utvalg, rimelig. OK TRONDHEIM: Barnesikringen - Veldig varierende, noen ganger er de hyggelige, andre ganger overser de en... Dårlig utvalg, men fine ting... OK Barnas Beste - Kjempebra utvalg men elendig service... OK Bebito - Super butikk, knøttliten, men har det som trengs og kjempebra service. VELDIG BRA SVERIGE: Happyland - Enormt utvalg, bra service (men må be om hjelp, ingen kommer og spør:-)), veldig billig, men synes mye av det de har også ser billig ut... BRA Babyproffsen - Eksklusivt men allikevel billigere enn i Norge. Vanskelig å få kontakt med betjening, men sikkert pga veldig mye kunder! VELDIG BRA
Tullejente Skrevet 1. juni 2006 #16 Skrevet 1. juni 2006 Jeg blir alltid spurt om jeg trenger hjelp der - kanskje det har noe med tidspunktet man er der på? Men du - barn som sitter bakovervendt vil bli presset inn i setet sitt hvis man frontkolliderer, vil de ikke? - tenk deg selv - sitter du forovervendt vil du jo bli kastet fremover, ikke sant? Kolliderer man bakfra eller fra siden blir det vel noe annet, for da kommer jo kraften fra en annen vinkel. Jeg synes nesten litt synd på de som jobber sånne steder av og til - alt de skal vite, mener jeg, og vi "nye" foreldre er ganske kravstore (ikke negativt, altså, for vi vil jo bare det beste for barna våre!). Jeg blir litt forvirret av alle disse testene, for noen ganger er det noe som er best i test som ikke får så bra i en annen test, og så er det farlig, og så er det ikke, og så må man sånn og sånn, osv.osv.osv ---PUH!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 1. juni 2006 #17 Skrevet 1. juni 2006 BABYPROFSEN; dårlig service og dyrt HAPPYLAND; kjempe god service og billig
huldra75 Skrevet 1. juni 2006 #18 Skrevet 1. juni 2006 syns vi fikk bra sevice på rudo jeg, men he he han hadde så dårlig ånde at jeg måtte stå litt anderledes når vi pratet, . happyland er også greit, men vi syns også at de billige tingene som er grunnen til at man drar dit, ser billige ut.... men, er egentlig fornøyd med rudo jeg så leier de ut sikkerhetssele til å feste emmaljunga hardbaggene, ikke sikkerhetsnett. de koster 1200 kroner i depositum og man får tilbake pengene for de mnd man ikke skal ha dem. mye bedre enn å kjøpe ett, og mye tryggere også, hvis man først har tenkt til å bruke baggen i bilen.
olivia71 Skrevet 1. juni 2006 #19 Skrevet 1. juni 2006 Drammen: Gerd T. Marthinsen har god service, og de kan masse om produkter til barn. Får alltid god hjelp der. Men ikke det mest trendy utvalget sammenlignet med Oslo, det selger vel ikke så godt med knallfargede vogner... Barneverden: OK service når du får tak i noen som vil snakke med deg, må oppsøke selv. Litt anderledes utvalg, men bærer veldig preg av å kjøpe inn store partier med en type vare, har ikke det fulle sortimentet. Sandvika: BabyShop: Kjempebra service og stort utvalg av modeller, farger og merker. Bytter bager og vogner, henter andre farger på lageret og kan masse om produktene de selger. Har kjøpt så godt som alt vi har på BabyShop, mest i Ullevålsveien, men også i Sandvika etter at vi flyttet. Synes ikke de er dyrere, følger man godt med kommer stort sett alt man trenger på tilbud i løpet av noen måneder. Jeg anbefaler Babyshop!
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 1. juni 2006 #20 Skrevet 1. juni 2006 Mor & Barn på Lillehammer får strykkarakter av meg. De anbefalte en rangle som var "sunn og fin for barnet, utfordrende å tygge på og laget i et sikkert materiale (tre)". Pris: 299 kr. Ranglen viste seg senere å ikke være en rangle, men en vognpynt som ville være direkte farlig for barnet å få tak i. Lakken i treet var potensielt giftig,detaljene/treperler var festet kun med tynn strikk med en knute i og kunne løsne for et godt ord slik at babyen kunne sette det i halsen. Denne koster 99 kr de andre stedene jeg har sett den. Jeg vet jeg har nevnt denne historien før, men jeg synes det er så fælt at de skal oppgi så uriktig informasjon når det er barnets helse det kan gå ut over.
mammantilmons :) Skrevet 1. juni 2006 #21 Skrevet 1. juni 2006 Lillehammer/Gjøvik: Mor og barn: Der er jeg helt enig med Dodge. Den butikken er ikke no allright sted. Det er trangt som f***, og selvom de spør om man vil ha hjelp, er det ikke noe særlig med smil å spore.. Mor& Barn har derimot en butikk på Gjøvik, og der var det mye bedre servic, pluss at de også hadde Emmaljungavogner, og bedre utvalg (og større plass) generelt sett. Wenckes (...) (lillehammer) : Fryktelig liten og trang butikk. Dama som jobber der er ikke noen solstråle, men hun viser og hjelper hvertfall. Engler&Cowboyer (gjøvik) : Inmari fristende butikk. Ikke så stort utvalg kanskje, men en butikk etter min smak hvertfall. Ganske dyrt da.. Men god service Strømmen: Rudo: De har jo bra utvalg, men elendig service... Lillestrøm: Babyshop: Her avhenger det veldig av hvem som er på jobb... Arvika (Sverige): Snevit (tror jeg den heter). Her er det topp service pluss at man sparer en del på kursen.. Vi har kjøpt vogn, stelleveske og bilsete med base her. Min noe distrè samboer glemte kvitteringen, men vi ringte ned dit, og to dager etterpå kom den i posten. Og vi måtte bare ringe hvis det oppstod noe mer. Det meste kunne fikses over telefon sa de Herrrrlige svensker
sunnychild Skrevet 1. juni 2006 #22 Skrevet 1. juni 2006 var på tveita senter i dag- der har det kommet en stor ny babybutikk med rimelige vogner og utstyr.
Lillegull06 +aprilvidunder09 Skrevet 1. juni 2006 #23 Skrevet 1. juni 2006 Barneverden i Sandvika. Jeg synes disse er kjempe flinke. Vært innom der flere ganger, alle gangene har de kommet bort og spurt om jeg ville ha hjelp. Demonstrert og ordnet. Dessuten liker jeg butikken.. stor og fin. Om det er spesielt dyrt?? Vet ikke helt jeg.. Ikke i forhold til andre barnebutikker jeg har vært i.
miss sumsum Skrevet 2. juni 2006 #24 Skrevet 2. juni 2006 Babyshop ved Torggata bad: Jeg spurte om bredden på Simobag - butikkmannen kom med tommestokk og skulle måle: 14 cm, sa han! Litt sånn gebrokkent. Han hadde selvsagt sett på tommer og ikke cm... men merket ikke feilen selv. Jeg lo resten av dagen inni meg - ha ha 14 cm bred babybag! Rudo på Grønland: Jeg spurte om jeg kunne kjøpe en brystpumpe, og bytte den inn om jeg ikke fikk bruk for den (i plasten sin, selvsagt). Men nei, det gikk ikke... Da gidder ikke jeg å bruke mer penger der... men de har billige ull ammeinnlegg! Kattis Kläder: Emmaljungavogner til 5200,- norske, fikk den jeg ville ha "på dagen". Helsort, som det er lange ventelister på nå! Bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå