Gå til innhold

Skal på lap. på onsdag og er så redd!

Anbefalte innlegg

Jeg er mest irrasjonelt redd, så redd når jeg skriver dette at fingrene mine rister og hele meg skjelver. Jeg er redd jeg skal dø under narkosen, også er jeg redd for at de skal se masse kreft inne i meg. Jeg vet det er irrasjonelt, men det er det jeg er redd for. Jeg hater sykehus, har så masse dårlige erfaringer derfra som pårørende. Nå kjennes det ut som at min tid har kommet. Dette overskygger det jeg heller bør forberede meg mentalt på; at de finner noe som gjør det vanskelig å bli gravid.

Jeg blir veldig glad hvis noen vil dele litt erfaringer med meg..

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Det er ikke noe å være redd for. Legene tar vare på deg. Det går veldig reskt og du er jo i narkose.

Når de er ferdige med deg blir du forsiktig vekt etter noen timer og får resultatet. Og dersom det skulle være noe galt så har de sikkert fikset det allerede og så er muligheten for å bli gravid er bedre enn noen gang :-) Husk at de sier at man har enklere for å bli gravid etter et slikt inngrep for da er alt veldig åpent og "pent" der inne.

Selv var jeg heldig og hadde veeeeeldig lite vondt og problemer etterpå. Her er det selvfølgelig variasjoner fra person til person.... Var noe ømt rundt sårene, men det skulle jo bare mangle. Dessuten så blir mannen så ekstra oppmerksom og prøver å gjøre alt det beste han kan for deg etterpå :-)

Lykke til, det går bra skal du se!

uffa.... stakkars deg! Jeg vet ikke hva du skal igjennom da jeg aldri har gjrot dette selv, men jeg har jo lest hva som skjer da. Jeg skjønner veldig godt at du er redd og selv om jeg mener at du behøver ikke bekymre deg, så vet jeg hvordan følelsen du sitter med nå er! Det er absolutt ikke noe som er verre en å ha det slik som du har det nå! Derfor er det viktig at du heller prøve å fokusere på det positive med lapraskopien: De får sjekket deg ordntlig ut, hvis de finner noe så retter de det opp og så skal du jo sove deg gjennom det hele. Så du kommer ikke til å merke noe før du har våknet; og da er jo det hele heldigvis over! Tenk at det er jo bare en dag av hele ditt lange liv! ÈN dag! det er jo nesten ingenting:)

Vil egentlig bare si at jeg føler med deg og er helt sikker på at dette kommer til å gå så bra! Når du gruer deg som verst; tenk at det er bare en eneste dag av hele ditt liv:) Det fungerer i alle fall for meg når jeg skal gjøre noe jeg gruer meg veldig til. Da blir det liksom litt lettere å se litt stort på ting.

Sender deg i alle fall en kjempestor trøsteklem!!!!

Vi må få høre fra deg når du er ferdig da!

MASSE lykke til!

Huff stakkars deg! Det er ikke noe kjekt å være redd.

Jeg har ikke vært gjennom lap, så jeg kan desverre ikke dele noen erfaringer med deg. Men, jeg har vært i narkose to ganger og det har kun vært positivt! En gang skulle jeg gjøre noe med tennene mens jeg var ganske liten, og husker kun at intrvinøsen i handa stakk litt. Jeg var også i narkose når jeg fikk utskraping etter ma` en min for to år siden.Da var det bare deilig å sove seg gjennom operasjonen og slippe å være en del av inngrepet.Når jeg våknet var jeg bare deilig sløv og hadde ingen bivirkninger. Jeg ville med andre ord ikke tvilt på å skulle gå inn i narkose igjen ved en senere anledning.

Skal du ha noen med deg? Det vil jeg anbefale, for det er veldig betryggende å ha noen der når du våkner.

Jeg skal krysse alt jeg har av fingre og tær for deg, og så håper jeg at det går fint med deg både før, under og etter inngrepet!

Lykke til og gled deg til du er ferdig!

Mange beroligende klemmer fra

hei hei du :)))))))))

Som du vet så har ikke jeg noen erfering når det kommer til "lap" (foreløpig) men jeg skal jo da inn på mandg på hysteroskopi og TRO meg at jeg går med dine tanker i hodet mitt noen ganger så syns jeg at vi har så lik tankegang ihvertfall uifra innleggene dine ..er så rart....!!!!

Men du ........helt ærlig ...hvor godt er det ikke å tenke på at du ENDELIG kan få noe svar på hvorfor du ikke blir gravid ???!!!!! Det kommer til å bli så GODT å få noe ut av legene ,videre veilledning osv osv ......

Som jeg tenker så er det slik at man MÅ bare gjennom det så uansett hvordan jeg snur på det så må jeg gjennom det bealive me.. når jeg sier at jeg SKJØNNER godt hav du mener med å "hate" sykehus der er vi helt like :)))) MEN det kan komme noe godt ut av det :))))ikke sant!!!!!!

Helt ærlig er det liten liten liten sjans for at det skal være noe forferdelig feil med deg , og det er mange kvinner som får forskjellige diagnoser for det ene og det andre men det er svært svært få som får dommen " dere kan ikke få egene barn "!!!

Husk på at det er noen som ikke vil/orker å gjennom masse prøverørsforsøk og velger istednfor å adoptere det ganske liten prosent i forhold til hvor stor prosent av kvinner blir gravide ved hjelp av enten prøverrør eller bare noen enkle medisiner ..tenk på det :::!!!!!!! det er få som aldri kan få barn og du er IKKE en av dem..... har en god følelse på dette ...dette kommer til å gå helt fint ..tro meg !!!

Du er LANGTIFRA alene om dine føleser og tanker og situasjonen det er tusenvis av kvinner som går gjennom dette hvert år så dette skal du ikke være redd for !!!!!!!!!!!!

jeg er helt sikker på at du kommer til å komme deg gjennom dette uten problemer :))))))))))og om veldig kort tid så blir det en søt baby på dere :)))

Du skal ikke være der i noe mer en kanskej en 30min MAX tenk SÅ kort tid ..og da er du ferdig:)))))

Du er en STERK jente med masse vilje og godt humør og derfor så vet jeg at du kommer til å klare dette så UTROLIG bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Husk på hva vi skrev for noen mnd tilbake "vi gjør hva som helst for å bli gravide" og dette er en liten del av det ...ikke sant !!!!!

ønsker deg maaaaaaaaaaaaaasssssseeee lykke til !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

og sender deg tusssssenvis av klemmer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S har du ikke sett det innlegge jeg skrev til deg for par dg siden om akkurat dette her ??????

som skrevet over syns jeg at du virker som en super jente , morsom ,livlig,omtenksom,snill ...og jeg har stor tro på at til snille mennesker skjer gode ting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klemmer-klemmer-klemmer-

Kommer til å tenke på deg masse og sitte her og vente på ett innlegg for å høre hvordan det har gått....... :))

Annonse

Tusen, tusen takk for mange gode ord, jenter, jeg blir helt rørt over at dere tar dere så god tid til å svare meg! Jeg skal nå forte meg ut av huset, jeg skal heldigvis jobbe i kveld. Da MÅ jeg tenke på noe annet en stund! Skal ikke se bort i fra at jeg stikker innom her en tur i kveld, hvis ikke så gjør jeg det så snart jeg er i farta igjen:)

Masse klemmer fra meg

Det går så bra så!

Det verste var faktisk frykten!

Jeg tok med meg mannen, glefset til alle og var livredd.

Etterpå var alt bare bra.

Smilte og tullet med de på recoveryen. Nøyt å få tisse på bekkenet (var trengende ja) og flørtet med portøren.

Telte minutter til legen kom på avdelingen med resultatet, og tuslet ut like etter. Til "mine sure" spl ergrelse.

Jeg har vært gjennom dette to ganger.....

Første gangen var jeg i bunaden bare et par dager. Andre gangen hadde mannen fri og vartet meg opp på sofa`en med kald drikke og den maten jeg lystet på akkurat da. Ble mange filmer også.

Anbefaler ikke noe som er til å le av!!

Advarsel....

Magen vil være litt øm, stingene klø når de gror og du vil ha luftsmerter i skuldrene. Men redselen du føler nå, er mange ganger værre.

Alt går nok bra skal du se.

Lykke til, og god bedring :))

Jeg rakk innom en tur! Sitter og venter på en tørketrommel som skal bli ferdig, kom på en treningsbukse jeg absolutt ville ha tørr til i morgen.

Jeg setter utrolig pris på beroligende ord. Neste gang jeg skriver her inne håper jeg jeg kan le av denne redselen!

Lykke til idag!! Det kommer til å gå kjempefint!! Neste gang jeg ser et innlegg fra deg her er det overstått, og du kommer til å se tilbake på det som noe du ikke hadde trengt å bekymre deg for :-)

Klem!

Hei, når jeg skriver dette er alt helt sikkert vel overstått. Ville bare si at jeg forstår hvordan du føler det. Det ser ut som lap. blir det neste for meg, og jeg er ikke spesielt lysten på tanken. Har vært gjennom operasjoner med narkose tidligere og syntes hele følelsen av å sovne - og ikke minst bli dårlig etterpå- er fryktelig. Men det går jo bra- og det er for en "god sak". Så stå på, dette klarer du!!!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...