Gå til innhold

Første legebesøk i uke 8.....(?)


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

De hadde ikke time før på legesenteret. Gjør dette noe? Jeg tar folat og føler meg i finfin form - så det haster ikke sånt sett. De tar vel bare urinprøve, vekt og evnt. gyn.undersøkelse. Hva mener dere? Bør jeg kreve time tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke gå tidligere dersom alt er normalt. I mitt forrige svangerskap gikk jeg til første kontroll i uke 8, nå venter jeg til rundt uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - godt å høre. Jeg har også en fra før - men husker ikke når jeg gikk til 1.e gangskontroll da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk time i uke 8, men ble sendt hjem igjen da det var altfor tidlig å ta noen prøver, helt teit at jeg fikk time idet hele tatt men men, de vil ikke ha deg inn før mellom uke 12 og 16 til 1. kontroll i oslo iallefall.

 

Så jeg skal til jordmor i uke 13, og så må jeg bestille ny legetime etter det får å ta alle prøver og Gyn. undersøkelse og slikt.

Syns det er teit å måtte vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Æ ha fått hørt å lest at en ikke træng time før uke 12. Æ fikk time i uke 11 pga at d va ledig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en datter fra før og fikk beskjed om at jeg trengte ikke komme før uke 12 siden jeg var i fin form og alt virker greit! Syns det er litt sent, men det er ikke mye man kan gjøre før den tid uansett så;)

 

Jeg var til legen for noe annet i dag og fikk derfor en fin prat med henne om utregning av termin og litt om fosteret nå.... Hjalp litt faktisk, det er tross alt snart 10 år siden kroppen min var gravid sist... Men spiser Gravitamin og håper å slippe noe kvalme denne gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...