Gå til innhold

Litt hjelp her???

Trinic

Anbefalte innlegg

Jobber som frisør og er jo da borti en del kjemikaler. Normaltvis er jeg blitt vant til de sterke luktene, men i det siste er jeg blitt veldig var på dem...ER det skadelig for barnet, jeg har hørt man ikke skal male når man er gravid pga de sterke kjemikalene i malingen, og de kjemikalene jeg er borti er ganske sterke de oxo... Er litt usikker angående det.... Ei anna ei på jobben ble sjukemeldt kanskje tidlig i svangerskapet pga at ho blei kvalm av fargelukta og sånt...

Hjelp?? takk:)

Fortsetter under...

å nei er det så ille???? Oj... Hva skal jeg gjøre da?? hm.... Skal til legen snart, høre hva han har å si... Jeg veit det er mange som har jobbet helt ut, som frisør, men hvis det skader barnet.... oj oj gruer meg til å fortelle det til sjefen!! Det er ikke lenge siden han sa til meg, at det var lurt å vente med å få barn, iog med at jeg skal klatre meg opp i karrierestigen... men sa bare til han, at barn kommer når de kommer.

Heisann!

Jeg er også frisør og gravid. Venter mitt andre barn, og jobbet under hele første svangerskap. Hvorvidt kjemikalier i frisørbransjen er skadelige for barnet, kan jo diskuteres. Jeg erfarer at dagens kjemikalier ikke er videre skadelig (de har jo blitt betraktelig forbedret med årene), men det er jo i den anledning en nødvendighet å bruke slike ting som pungtavsug og hansker, som du vet.Hadde det vært en helserisiko å jobbe som frisør under svangerskap, ville vi garantert visst det. Alt i alt kan man vel sammenligne ditt "problem" med at noen velger å fortsette å farge håret når de er gravide, mens andre er skeptiske og velger å ikke gjøre det. At man blir kvalm av luktene, er jo en annen sak, selv om det i seg selv kan være ekkelt og ubehagelig. Tror nok heller man skal være ekstra obs på belasningsskader i vårt yrke. Slitasje på ben, rygg og skuldre, har vi jo nok av. Dessuten så

tror jeg nok de fleste arbeidsgivere tar hensyn, da de nok er veldig interessert i å ha friske, oppegående medarbeidere. Jeg har ingen betenkeligheter med å fortsette i min jobb, så lenge fysikken tåler det. Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...