Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Dere som har termin nå i mai-juni, hvor mye har dere lagt på dere? Jeg har lagt på meg 16 kilo ca og synes det nå er nok..... Men vekta går jo bare oppover :-( Har vel 3 uker igjen til termin. Er hoven som bare det i beina også... Har dere fått noe særlig vann i kroppen?

Ser frem til å få dette her overstått og "få igjen kroppen min"! Noen som er enig??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4983308-hvor-mye-har-dere-lagt-p%C3%A5-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt på meg 13 kilo. Er i uke 36. Tror ikke jeg har vann i kroppen men det kan jo være litt mer på grunn av varmen. Så lenge babyen har det bra så bryr jeg meg egentlig ikke om vekten, men det er vel ingen jenter som liker å se at kiloene renner på.

Hadde lagt på meg 5 kg og har gått ned 1,5. Har ikke plass til mat i magen så jeg orker ikke så mye. Har sjekket babyen og han veier mellom 3,4 og 3,5. Har termin i morgen.

Kjenner at det begynte å skje noe, men har allikevel bestilt time hos soneterapaut. Skal i konfirmasjon til søndag og har lyst til å ha på bunad. Noe optimitisk kanskje.......

Er klar i hvert fall.

Annonse

Har lagt på meg 9 kg denne gangen. Tror ikke jeg går opp mer. Har 12 dager igjen. Jeg mistet 7 kg i forbindelse med fødselen sist. Det er jo egentlig en liten del av det vi legger på oss som er fett. De fleste har jo vann i kroppen også. Uansett så fosvinner de ekstra kg under ammingen. Det skal bli godt å få igjen kroppen sin ja.

Jeg er i uke 39 nå og har lagt på meg ca. 16 kg. Problemet er bare at jeg hadde 8-9 kg igjen fra forrige sv.skap som jeg ikke hadde klart å ta av, så summa summarum veier jeg like mye nå som jeg gjorde på slutten av forrige sv.skap *sukk*. Skal være godt når det er overstått - begynner å bli veldig klar for fødsel nå...

Jeg tok av 10++ kilo etter sist sv,skap.All skrøyt sånn av hvor slank og fin jeg ar blitt. Nå har jeg lagt på meg de 10 kilo igjen ganske kjapt ++ Håper jeg ikke legger så mye mer på meg jeg. Jeg har termin 17 julij jeg da.... Så har liksom tid å legge litt på meg å. *sukk*

Annonse

Jeg er 33+5 og da jeg var til kontroll hos jordmor på mandagen for 2 uker siden hadde jeg til da lagt på meg 14kg. Jeg var også til kontroll hos legen min nå på fredag som var og da hadde ikke vekten min rørt seg de siste to ukene.

Grunnen er nok det at jeg har fått meg nye skikkelig sko som ikke gir den smerten nedover beinet så snart jeg begynner å bevege på meg. Nå kan jeg gå til lyskene mine begynner å skrike....au au au....men superdeilig å få lov til å gå lengre av kroppen min nå...hehe

fant forresten et par veldig gode sandaler i boden hjemme som har tilhørt min lillesøster...hun er nå 11 år og blitt høyere enn meg og har for lengst vokst ut av str 38...hehe.

Er i uke 36 og har gått opp 7 kilo, de siste 3 i løpet av 3 uker, så her er vannet å finne kan jeg si dere! Regner med at jeg går opp mer, men håper det ikke blir særlig mye! Er ingen sylfide, og kunne godt tenkt meg å være tynn i august! (ha-ha, tror ikke på det selv heller...)

Har lagt på meg 8 kg, er i uke 32. Synes det er litt lite jeg da, legen min maser om at jeg må spise mer. Men jeg har liten matlyst om dagen. Har lite vann i kroppen, tror det kan være litt pga nye såler i joggeskoene - Spring Feet fra Dr Scholl, kjøpes på apoteket! Gikk tur i 5 timer på fredag og hadde ikke vondt verken i beina eller bekkenet når jeg kom hjem =)

Skal bli deilig å få det overstått, men jeg tror jeg kommer til å savne å ha den lille inni magen også. Synes det er koselig å være gravid jeg =:)

Har lagt på meg 7 kg nå i uke 36(imorra). Har ikke vann i kroppen,så det er nok årsaken til at jeg ikke har gått opp mer. Har vært igjennon 3 svangerskap før hvor jeg har lagt på meg 7,5-10 kg. De som går opp en del er vel stort sett de som trenger litt ekstra på kroppen eller at det er mye vann.

Jeg har 10 dager igjen til termin, og jeg har gått opp 18 kg, en kg i uka de siste fem ukene. Og beina og hendene er blitt hovne som søren de siste to ukene. Beina mine ser ut som tømmerstokker ;( Heldigvis har jeg ikke hovnet opp i ansiktet (ennå), men jeg har fått en del pigmentflekker under øynene, rundt munnen og massevis på lårene og beina. Og det er ikke enkelt å finne klær en føler seg vel i i sommerværet som har kommmet, men jeg kan jo ikke klage for mye på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...