Gå til innhold

Hvorfor er det alltid de unge mødrene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

En ting er sikkert... I dag er mødrene flinkere til å amme, la være å røyke, holde seg unna alkohol etc. enn de var for 24 år siden da jeg fikk min første. (Var selv røykfri og ammet) Har nettopp fått mitt 3. barn, og regner meg faktisk som en ung mor selv om jeg er et stykke ut i 40åra. Mener at det finnes mennesker som er født gamle.

Jeg er 21 år og var 20 da jeg fikk mitt første barn.

Men jeg føler ikke jeg trenger å bevise at jeg er kompatibel som mor bare fordi jeg faller under kategorien ung mor..

Har verket røyket eller drukket,vært naiv eller lett lurt under svangerskapet eller før.

Var begynt på en høyere utdannelse når jeg ble gravid og har all intensjon å fortsette med den.

Og når det gjelder amming så fullammet jeg 6mnd slik det er anbefalt og jeg ammer enda i løpet av dagen når han har lyst.

Så jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg ble ung mor,det vil heller si at jeg har mere overskudd til min lille enn eldre mødre har..(ikke alle eldre mødre selvfølgelig)

Var det noe mer du lurte på ang. mødre så må du bare spørre.

Annonse

Håper dere ikke tror at det var meg som la inn det første innlegget. Når jeg fikk min første var jeg 19 år. Har i dag en flott voksen gutt på 24. Det viktigste er ikke utdanning etc. Det viktigste er å ha evnen til å ta vare på de små og kunne gi de en god oppdragelse, elske dem høyt og la de få vite det.

uff.. du har kanksje møtt noen naive unge mødre men det er det i alle aldersgrupper.. jeg var 21 år når jeg fikk min første.. har aldri røyka. sjeldent jeg drikker.. ammet til hun var 1 år.. høy utdanning har jeg ikke men jeg er utdannet i et fag som jeg elsker så jeg ser ikke noen vits at jeg skal ta høyere utdannelse bare for at noen ser så stort på det.. jeg trives med mitt liv.. har 2 barn, et hus og 2 biler.. jeg forlanger ikke noe mer jeg.. stor koser meg..

har en teori om at unge mødre blir veldig "hetset" av eldre, gamle mødre slik at de skal føle seg bedre, som har blitt mor i høy alder. uff. ser så fælt ut med mødre som kunne vært bestemødre. moren min er ikke 40 enda, og jeg er snart 21.

aldri røkt,

fullammet i 6 mnd, og ammer enda

ikke rørt alkohol siden jeg ble gravid,

er sammen med barnefaren,

og har påbegynt høyere utdanning med planer om å fullføre etter permisjonsåret mitt.

selv om du er for gammel HI til å ha barn sånn egentlig, så slutt å plag oss unge som har gjort en smart beslutning slik at våre barn får en sprek og engasjert mor. ;)

(ps alle dere andre, ta dette innlegget med en klype salt, har satt det litt på spissen slik at HI, som for øvrig virker litt mindre begavet, kanskje klarer å skjønne poenget mitt..)

Hehe.. stakkars deg, du høres veldig uviten og gammeldags ut!

Jeg er selv 21 år gammel, og da en ung mor.

Jeg ammer!!

Jeg røker ikke!!

Jeg har ett år igjen på utdannelsen som barnevernspedagog!!

Jeg er ikke naiv og lettlurt!!

Jeg ammet i halvannen måned, men da gikk produksjonen drastisk ned pga stress og andre faktorer, det var ikke frivillig å slutte å amme allerede da. Jeg røyker ikke, og gjorde det heller ikke under svangerskapet. Har ett år igjen av utdannelsen min, og når vesla begynner i barnehagen går jeg tilbake til studiene. Kan aldri huske å ha blitt kallet verken naiv eller lettlurt. Ung er jeg også.. Hmm, skjærer vi alle under en kam her eller HI?

Så teit du er ;0))

Jeg VAR ung mor, fikk tulla vår mens jeg studerte, 20 år gammel. Fullførte studier på normert tid.(Ikke dårlig?!)

Fullammet leeenge, har aldri røykt.

Er IKKE naiv, er nå gift med kjæresten min gjennom 14 år, som er pappa til alle våre tre:)

Er heller ikke lettlurt... Vel, ikke annet enn at jeg svarer på sånne: meningen-å-provosere-innlegg...;)

Er nok ikke bare "unge" mødre som er slik du...

Men er alltid så lett og la de unge få gjennomgå fordi de har tatt et valg med å bli mamma tidelig...

Ja jeg er ung mor (19) jeg mistet desverre melka så ja som sikkert du også skjønner (forhåpentligvis) så går det ikke ann og amme når man ikke har melk...

Røyker ikke, verken før under eller etter graviditeten...

Er heller ikke naiv, er forlovet med barnefaren..

Er hjemme på mammaperm men fortsetter skolen så snart jenta er stor nok til å gå i barnehagen (vil ikke hun skal i barnehagen før hun er 1 år gammel) ..

Og det var heller ikke planlagt og bli gravid, men noen ganger svikter prevensjonen, og synes det er et dumt grunnlag og ta abort på i vårt tilfelle....

Og vil så absolutt ikke tro jeg er lettlurt...

Og en ting til, dette innlegget burde vell helst vært på kranglesiden?

Og en siste ting, ganske feig som ikke tør signere med nick hovedinnlegger..

Jeg er ung mor =)

(til han som er 21!)

Har aldri roeyket. Har bare delvis utdannelse(tok eksamen artium som 30 aaring og 4 barnsmor), og et aar paa sykepleierhoegskolen. Har likevel en god jobb paa sykehus.

Naiv har jeg vaert foer, men ikke naa lengre. Lettlurt? Jo, det kom med naiviteten,som er borte naa. Man laerer et og annet etter hvert som man har noen aar paa seg, vet du. Men ikke alle laerer...Individuelt, det der.

Jeg ammet som bare det da jeg var baade 18,20 ,22,26,32 og naa.

Ikke skjaer folk over en kam som du gjoer. Det blir for dumt.

Det finnes eldre moedre som er helt usikket til aa vaere mamma, like mye som blant den yngre horden.

Nei, jeg er heller ikke Smiths venner. Bare glad i barn, og ser paa dem som mere verdifulle enn ting.

Enkelt og greit.

Kompatibel som mor?

Kjøp deg en ordbok lille venn...

Huff,ja...

Du måtte plukke på noe.Jeg bommet litt på betydningen av et ord,så jeg er nok ikke skikket til å være mor..

Vil gjerne at du virkelig forklarer hvorfor vi unge mødre ikke er skikket som mødre bare fordi vi er unge.

Vi har da like mye overskudd og kjærlighet som mødre som er eldre.

Og mitt barn får alt han trenger og mere til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...