Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det for tidlig å la en på 20 mnd slutte å sove om dagen? Han sover av og til. De dagene han sover er han umulig å få i seng. Sovner i 10-tida med mangen timer med byssing og synging. Når han ikke sover blir han litt grinete på ettermiddagen, men sovner lett i 7-halv 8 tiden.

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4983072-slutte-%C3%A5-sove-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde slutta. Vurderer det her med jenta mi på 16 mnd også. Flere dager hun ikke har sovet på dagen nå, og de dagene hun sovner sovner hun sent. Så da blir det litt hyl når hun skal sove.

Husker jeg riktig sluttet eldste jenta å sove på dagen rundt 20 mnd også.

vi slutta med dupp på dagen da den eldste jenta jenta vår var ca 24 mnd, men vi så behovet lenge. det ble noen vittige scener ved middagsbordet etter bhg enkelte ganger da jenta vår sovna med hodet ned på brystet og skjea i hånda...stakkars;o) men det var bare sånn i ei eller to uker, så gikk det greit etterhvert. trøbla litt om natta også i denne perioden, for søvn avler ofte søvn og vi opplevde at hun ble overtrøtt mange ganger. lillesøster her er 1 år og vi har kortet ned sovinga hennes på dagtid med en dupp nå. da sover hun somregel i nesten 2.5 timer. fra 12-1430. sovner for kvelden da igjen ca 19-1930 tida og sover hele natta somregel, eneste nå når hun holder på å få hjørnetenner at hun styrer litt. jeg merker at hun har stort behov for denne duppen lenge fremover og stresser ikke med å slutte med det første. belager oss på nok en vinter i dunposen ute i vogna i bhg vi iallefall.

Jenta vår på snart 15 mnd kan ikke sove mer enn ca 1 time om dagen, og ikke etter kl 13 ca. Da holder hun fint til klokka halv 10 hvis vi lar henne sover mer og lenger. Men hun blir veldig sliten på kvelden da hun bare sover 1 time så er ikke lett detta med dupper...Men er vel en overgang. Venner seg til å sove mindre og mindre på dagen sikkert. :)

Annonse

Jeg ville sluttet med soving på dagen og heller lagt han tidlig på kvelden. Gutten vår på 19 mnd sover bare på dagen (1 time) når han står tidlig opp på ukedagene, vi vekker han kl 0630. I helgene og ellers hvis han har mulighet til sove til han våkner ( 09-10), da sover han ikke på dagen i det hele tatt. Legger seg som oftest mellom kl 19 -20 uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...