Gå til innhold

Temperatur og EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måler temperatur hver morgen for å følge med på når EL finner sted. Men når kan man regne med EL ved første målte temperatur økning på morgenen? Samme dag, eller mellom 24-36 timer etterpå slik som ved positive EL tester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man måler temperatur er det først og fremst for å fastslå at EL har funnet sted( altså registrere syklusen). Etter EL er overstått stiger tempen (etter at den har falt litt/tatt en dipp)og holder seg høy til mens(eller lenger dersom man er gravid). Temperaturmåling egner seg best som tilleggsmetode, altså i tillegg til EL tester, Å sjekke sekret og livmortapp ettersom man ikke merker EL før den er overstått.

Skrevet

Temperaturen går opp ETTER eggløsning har funnet sted, så da er det allerede for sent med sex...Jeg brukte el-tester samtidig, og fikk da positiv el-test to dager før temperaturen gikk opp.

Skrevet

Hva er vanlig temp okning etter EL?

Her er mine maalinger:

3 mai 36,0

4 mai 35,9

5 mai 36,1

6 mai 36,4

7mai 36,4

8 mai 36,4 (morgen)

26,6 (kveld)

Hva kan leses ut av dette?? Skal ha EL paa onsdag egentlig.

Skrevet

Det skulle selvsagt staa 36,6 paa den siste maalingen.

Skrevet

Det er litt for lite info til å lese av enda.. Men hvis tempen din nå fortsetter fra 36.6 av og oppover vil jeg tro at du hadde el i dag 8 mai..

Men det hoppet kan være naturlig også,, så hvis tempen går litt ned igjen i morgen feks til 36.4 eller 36.5 da har du ikke hatt el enda..

Du må bare fortsette å tempe,, så ser du snart når el var... :0)

Skrevet

Anonym:)

Ser ikke ut som EL har funnet sted enda, vil tro at temp. økning vil finne sted i morgen tidlig hvis EL er på onsdag.

Mitt råd er, ha sex nå og hver dag fremover til etter EL. da tror jeg du er godt rustet:)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...