Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #1 Del Skrevet 7. mai 2006 er andregangs over halvveis i svangerskapet. Hadde en rimelig traumatisk førstefødsel. Gikk lenge til neste graviditet. Er i 6. mnd og skjønner ikke at jeg er gravid på en måte. Jeg forstår det intellektuelt, leser graviditets og fødselslektyre. Forstår med hodet at det er en liten baby som sparker inni magen min der. Men forstår det liksom ikke med resten av meg..... Jeg kjenner fosterbevegelsene, men reflekterer ikke følelsesmessig over dem. Har lite følelser for svangerskapet annet enn at jeg gruer meg som en hund til fødsel. Har hatt det meste av oppfølging uten at det hjelper meg noe videre... Jeg leser alt det tekniske rundt fødselen, og det eneste jeg kan kjenne er følelsen av panikk. Tenk om det blir slik som sist?? Tror ikke jeg kan føle noe glede over denne babyen før den er født. Det har vært en svart sky over svangerskapet denne gangen. Babyen føles ikke virkelig på en måte. Beklager at dette ble rotete, men slik føles det inni meg også. Noen som kjenner seg igjen eller er det bare meg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4982488-skj%C3%B8nner-ikke-noe-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥sjiga♥ Skrevet 8. mai 2006 #2 Del Skrevet 8. mai 2006 jeg kan ikke si jeg kjenner det igjenn men jeg forstår deg og dine følelser. jeg er sikker på at du ikke er alene. jeg tror at grunnen til at du har det slik nå er at du distanserer deg fordi du rett og slett skremmes av fødselen du skal igjennom, at du ikke klarer å tenke på graviditeten før dette er overstått. jeg tror at du bør snakke med legen din om dette, dette kan føre til svangerskaps deprisjoner eller fødselsdeprisjoner. jeg er ikke en fagperson men, men jeg tror du vil dra nytte av å snakke om dette med noen som kan hjelpe deg, enten det er din mann/ sambo eller det er din veninne. jeg tror også at du bør snakke med lege eller jordmor om dette, slik at du får den støtten du trenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4982488-skj%C3%B8nner-ikke-noe-jeg/#findComment-4983339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #3 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei, tydelig du blokkerer noe her pga din erfaring fra sist gang. Var jeg deg...ville jeg...fortsatt som du gjør nå, lese og forbrede deg og snakke med jordmor. Er du ikke fornøyd med henne så bytt. Men! gjør en avtale med henne : at du får keisersnitt om du kjenner panikken komme mot slutten av termin. Jeg er inge heiagjeng for keisersnitt men skjønner og vet det er nødvendig når man ikke klarer å gjennomføre en vanlig fødsel pga fysiske eller psykiske årsaker. Lykke til !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4982488-skj%C3%B8nner-ikke-noe-jeg/#findComment-4985958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå