Gå til innhold

Var det vanskelig??

Trinic

Anbefalte innlegg

Var det vanskelig for dere å bli gravide? Var det planlagt?

Jeg ble ganske fort gravid, men det var vel kanskje ikke helt planlagt, eller jeg visste at det kunne skje, men trodde aldri det skulle skje så fort, vel har jeg en produktiv famile. Men det er så mange som sliter idag, med å bli gravid, så jeg gikk mer eller mindre ut fra at jeg var en av dem... Det var jeg da ikke...

Tror kanskje det er verre for dem som prøver hardt, enn dem som slapper av angående det....

Men når de endelig har klart det, slapper de mer av og da kommer ungene på løpebånd omtrent... Eller tar jeg feil???

Fortsetter under...

For oss var det ikke vanskelig å bli gravide nei.. hehe.. Jeg hadde sluttet med pillene et par mnd, men snakket om å ordentlig prøve etter det.. Og den satt neste måned faktisk, så her skjedde det heller fortere enn jeg hadde trodd. Men selvfølgelig bare hyggelig.

Idag er jeg inne i min 22 uke og magen har blitt ganske stor. Har fått vite at vi venter en jente:)

Jeg er enig med deg at hvis man slapper litt mere av, så klaffer det nok raskere ja.. Har en venninne og samboern hennes de har prøvd i nesten 2 år. Så orket hun ikke å prøve så hardt lengre, for hun ble så sliten av det... Så plutselig satt den et par mnd etter... Jeg er så utrolig glad på dems veigne..

Lykke til:)

Hei:)

For oss va det ikke vanskelig i det hele tatt.. Eg slutta me p-pillan og et par uker etterpå testa eg positiv:) Va ikke heilt planlagt.. Skulle egentli bytte til p-ring, derfor slutta eg på p-pillen... Men kom meg aldri så langt at eg fikk bynt på p-ringen.. Mensen kom aldri.. Men no e eg bare gla, å glede meg t desember:) Håpe alt går som det skal:)

hihi.. akkurat ett år etter eg slutta på pillan, for å få vårt etterlengta å meget godt planlagte kjærlighetsbarn, så blei eg gravid. begynte på slutten å bekymre meg, å ville dra for å ta sånn fruktbarhetstest på oss, når eg da fikk mensen, men den kom ikke!

gla no i ettertid at det tok så lang tid, for no er eg sikker på at alt fra pillan er ute av kroppen min før eg blei gravid.. :)

Annonse

Jeg sluttet med p-pillene for ca 2 mnd siden, og sist jeg fikk mensen var første gang etter p-pillene.. Tror jeg er i min 6. uke nå.. Så gikk fort. Var planlagt, da vi prøvde. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort. Skal til lege imorra for å få bekrefta resultatet, da jeg ikke helt stoler på meg selv hehe.

Hei

Ble gravid kun ca 3-5 dager etter vi kunne begynne å prøve. Jeg hadde tatt noen medisiner som gjorde at vi måtte vente i 6 mnd. Ventet akkurat dette halve året. Trodde det ville ta endel tid å bli gravid, slik at vi kunne begynne da. Samtidig stresset jeg veldig med at jeg MÅTTE bli gravid første mnd vi prøvde.

Slutta med pillen - og selv om vi ikke "stressa" det, tok det nærmere to år før vi ble gravide. Tror personlig at det var noe med modning i meg, først de siste to-tre månedene ble jeg "skuffa" når jeg fikk mensen - og da ble vi gravide. Før det prøvde vi i den forstand at vi ikke brukte prevensjon, men vi har aldri vært på det stadiet at vi har tatt eggløsningstester og tempen og sånn ...

jeg sluttet med p-pillene i slutten av april i fjor og ble gravid i november, så det tok sin tid før det skjedde noe.men jeg tror at det kunne ha noe med at vi stresset veldig mye di første måndene..mistet egentli håpet i november, så da tenkte vi ikke så mye på det og da skjedde d bare..ventet faktisk til jeg var gått 10 dager over ikm før jeg tok første test (var redd for å bli skuffet)..men det ble jeg jo da ikke :o) var faktisk sambo som dro å kjøpte en test på butikken for meg..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...