Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten vår ble tre i februar og begynte å vise interesse for å slutte med bleie. Vi begynte med at han skulle gå uten hjemme og inne i barnehagen. Dette har gått veldig greit lenge. Hadde belønningssystem med klistremerker. Avtalte med barnehagen at vi skulle kutte bleia ute også nå når snøen og dressen forsvant. Men nå glemmer han seg mye mere enn før og tisser ofte ( småskvetter) på seg. Nok til at vi ofte må skifte på nye klær. En dag vil han gjerne gå uten hele dagen, for neste dag skal han absolutt ha bleien på. Hva gjør vi? Kutte bleia helt eller la gutten få bleie på ute til han blir interesser igjen? Noen med erfaringer / råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4982151-tisser-ofte-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at problemet ligger i at det i begynnelsen var morsomt og spennende å gå på do, mens nå som det blir mer og mer en vane, ja så er det ikke så interessant lenger. Noen ganger kanskje det til og med ødelegger leken han holder på med. Jeg syns dere skal la han bestemme jeg. Oppfordre han til å gå uten bleie og tisse på do, men hvis han absolutt vil ha bleie på seg, så la han få det. Det er uansett bare snakk om noen ekstra måender før han er helt tørr. Den tiden kan han vel få?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...