Gå til innhold

Juni: Hun vil bare spise brød!!!

Anbefalte innlegg

Pernille nekter å spise mat som må inn i munnen vha skje! Hun vil ikke ha middagsmat, ikke grøt eller most frukt. Så nå spiser hun brød til fire måltider daglig! Grøt har jeg mer eller mindre gitt opp, tenker at hun liksågodt kan få brødskiver som grøt, men det hadde jo vært greit å spise litt middagsmat da! Hun får alltid tilbud om middag først når det er middag, men munnen er limt sammen, så vi ender opp med brødskiver...

Håper dette bare er en fase som går over???

Og er det flere som har barn som nekter å sitte i stol og spise mat? Vi må som regel løpe etter henne med brødbiter for å få i henne noe som helst. Litt slitsomt i lengden... :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4982048-juni-hun-vil-bare-spise-br%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På de verste antispisedagene til Johan vil han ihvertfall alltid ha litt av min middag! Hvis han ser at det kommer fra min tallerken, det er noe jeg spiser, og det blir servert bort til ham med den samme gaffelen som jeg spiser med - ja da vil han smake!

Avocado fungerer veldig bra til sånne anledninger har jeg funnet ut!

Vi har det litt sån vi også. Eller han spiser gröt til kvelds men ellers er det problemer med all mat som må gis med skje. Til middag må han ha kokt gulrot eller brokkoli som han kan holde selv og da klarer vi lure litt middag på skje innimellom. All frukt må han få bite av selv så det blir endel päre, appelsin eller annen myk frukt. Som regel sitter han fint i stolen.

Jeg tenkte jeg skulle foreslå dette, og så så jeg at du allerede hadde foreslått det Myra. Jeg hadde prøvd å gi biter av middagsmat, kokt gulrot (eller andre grønnsaker) og pølse (evt små kjøttbiter). De siste dagene her nå, har Selma fått biter med middag, og ho gomler i seg til den store gullmedalje. Medisterpølse synes ho er veldig godt! Men også andre middagsting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...