Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på hvor mye klær jeg skal ha på min 6 uker gammel baby når vi er ute. Når han låg i vognen idag hadde han på bukse, body, flisdress, lue, dyne. Det var 20 varmegrader i skyggen. Jeg er redd han skal bli syk, men det er jo ikke bra det er for varm heller. HJELP!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare følge med om han er varm i nakken.

Skrevet

Vi har ei på 6 mnd, så litt forskjell.

Men hu hadde på seg body, bukse og sokker.også en solhatt på hodet.

Hadde bare et helseteppe over.

Skrevet

En god pekepinn er å tenke på hvordan du selv hadde hatt det med alle disse klærne på. Bebier skriker når de fryser for å regulere varmen, men når de blir for varme kan de bli slappe og dorske.

Skrevet

Du, det er bedre at gullet ditt fryser enn at han blir opphetet. Det kan være farlig (krybbedød). La han heller si fra hvis han fryser.. Synes det hørtes litt mye ut med den flisdressen og dyne. Tror det kan passe med langermet tynn body, tynn bukse, tynne sokker, tynn bomullslue. Og et helseteppe hvis det blåser. Kjenn i nakken på hvor varm eller kald han er.

Skrevet

Fleesedress og dyne ved 20 varmegrader?????????????????? Ville du likt å ha på deg det da??? Unnskyld meg, men nå ble jeg sjokka!!! Det er sant at de blir fort kalde i den alderen, men de blir like fort for varme, og det er myyyyye farligere!!

Nei, bukse, body, sokker, tynn lue, og evt et tynt teppe bør du bruke når det er 20 gr i skyggen! kanskje bør du droppe buksa også.

Skrevet

kjenn i nakken..

men pass på no å ikke gå fra mye klær til lite!

Ta det gradvis, viss ikke er det dømt til å bli sykdom.

Skrevet

Min er snart 4 mnd, vi hadde på body, kjempe tynn bukse(den var av og til av) tynne sokker, og tynn lue, og han var gooo å varm..

Skrevet

Det hørtes ut som altfor mye klær!!!!!!

Jeg tror jeg ville hatt på langermet body, tynn bomullsbukse, tynne sokker og en tynn bomullslue og et helseteppe over.

Skrevet

Ikke for å lage kvalm, men hvorfor svarer dere med anonym under?? Er dere redde for å vise hvem dere er ?? Jeg synes det er godt å få råd når en er uerfaren mor. Her oppe ligger det faktisk endel snø igjen, isen på fjorden har ikke gått. Når det blåser her opp nå er den vinden veldig kald. I dag har vi testet ut litt annen bekledning.

Skrevet

Min gutt er også 6 uker gammel. Han har hatt på seg langermet body, bukse, sokker og en tynn lue når han lå i vogna i dag. Hadde med et teppe som lå litt over bena hans. Han ble verken for kald eller varm. Men har ikke blåst noe særlig her da. Husk at hvis solen skinner blir det varmt nedi vogna når kalesjen er oppe.

Skrevet

Jenta mi blir snart 4 uker,og i dag når vi gikk tur hadde jeg på langermet body,bukse og sokker. Over seg hadde hun dyne liggende løst oppå seg,som jeg tok av når jeg kjente hun ble litt varm.

Inne har hun hatt på seg body og sokker,men har alikevel svettet(spesielt når hun gråter)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ha på minst mulig, og droppe fleesdressen (puster dårlig) ihvertfall.

Og så kan du heller ha flere tynne pledd (helsetepper og tynne ull/ bomullspledd) på baby, da kan du enkelt regulere ved å ta bort eller legge til pledd når du sjekker hvordan tempen er i vognen.

Og de ligger helt stille på ryggen, så ligger de på noe varmt og lunt (lammeskinn feks) vil de være god temperatur på den siden. Da kan det gjerne være litt luftigere på "oversiden".

:_)

Skrevet

Gutten min er snart 4 måneder.. Som tiden flyr:) I disse dagene når det har vært så varmt har jeg hatt på han kun body og tynne strømper.. Måtte ta av lua og strømpebuksa da han ble veldig varm, veldig sint og mer varm.. Burde kanskje hatt lue, men det har vært helt vindstille og det renner svette av hodet ved bruk av tynn lue.. Meget varm liten herremann jeg har:)

Skrevet

Og et helseteppe over han..

Skrevet

ta gjrene av fleecen, det er nok lurt... hvis det er sur vid, ta heller på dyne. jeg bor på østlande og her har der vært 25 grader i dag, min sønn på 12 uker har hatt på kortarmet og shorts.. når han har sovet ute har han hatt dyne på.. når jeg har gått tur har vi ikke hatt noe på. viktigste er at de ikke blir for varme, kjenn i nakken... min sønn blir ofte klam.. jeg kler heller av, blir han syk så får jeg ta det da. lykke til, ikke alltid like lett å være førstegangsfødende.. ikke 2 gangs heller som jeg er... lurer fortsatt på mye da man glemmer fort.

Skrevet

Oi det var mye klær...har selv lurt på om min bruker for lite, ser stadig vekk små babyer pakket GODT inn i vognen.

Jenta mi er 7 uker, disse siste dagene har hun ligget oppe på ett helseteppe i vognen, hatt på seg langermet body, strømpebukse, kjole, og tynn lue.Det har holdt i massevis, har til og med måtte ta av henne kjolen. Pleier i tillegg å ha med vogndyne(av dun) og ett ekstra helseteppe, men har hittil ikke brukt det.

Skrevet

Skjønner godt at du er litt usikker. Det ble jammen jeg også og jeg har hatt en del med unger og gjøre tidligere i tillegg til at jeg har ett barn til ( to tilsammen). Jeg fant ut at body, tynn bukse, sokker og helseteppe var mer enn nok i vogna. Minsten her protesterte høylydt når han, den første dagen med varme, fikk dyna.

Husk at nede i vogna er det kjempe varmt. Lue tar vi på når han skal opp av vogna. Blir han for varm, så tar jeg av sokker og/eller buksa. Jeg har også tatt ut bærebaggen og bruker bare sportsvogna nå (kombivogn). Mye luftigere for minsten.

Skrevet

Mi tulle har kort ermet skjorte, strømper og bukse. og enda er hun for varm. har helse teppe på henne når hun sover, og selvfølgelig ett skaut...

Bedre å ha for lite enn for mye?

Hva hadde du hatt på dem om du hadde vært i syden med de samme temp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...