Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Han er ikke begeistret for grøt i det hele tatt, men helsesøster sa at det var på tide at han begynte. Kan han fullammes en stund til eller skal jeg "tvinge" han til å like grøt?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Min er 6mnd.nå,han er ikke glad i grøt! prøver 2-3 ganger hver dag,han bare kniper munnen:( Ammer som bare det,vet ikke hva jeg skal gjøre jeg heller......
Northernlights Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Du kan trygt fullamme utover 6 mnd. iflg legen til mine barn. Barnelegen til min 6,5 mnd gamle gutt sa at det er bare aa fullamme han til han er 9 mnd (han taalte ikke groeten saa godt, skikkelig mageknip og skriking, saa vi venter med det naa). Andre folk faar raadet til aa fullamme babyen til den er 12 mnd, i tilfeller hvor det er mye allergi. Han har smakt noen skjeer med yoghurt og litt puddding (naar pappsen hans er hjemme paa natta smakes det litt saant, naar jeg er paa nattskift), men ellers fullammes det her iallefall. Paa sommers tid er det ikke saa noeye som om vinteren aa gi barnet tran, som det er paa vinteren, om man er mye utendoers. Vitamin D faar man som kjent ogsaa fra sola. Det er jerninnholdet i blodet til babyen man er redd skal bli daarlig, om man ikke gir annet enn morsmelk utover 6 mnd, men jeg passer paa og selv spise sunt, og haaper det gir utslag i melka ogsaa. Han nekter aa drikke fra flaske, saa den kampen har vi gitt opp. Like greit med pupp ei stund til her i gaarden iallefall =) vennlig hilsen
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 ja jeg fullamma nesten i 9 mnd kan man si .. fikk kun en lite liten posjon grøt på kvelden fra rundt 8 mnd aldreen ..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Hvorfor grøt da? Prøv med annen mat. Middag. Poteter, gulrøtter etc. Mange oppskrifter for babiser
winneboo Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Det tok jenta mi 3 uker å vendes til grøt å begynte rundt 6mnd så hun var nesten 7mnd før hun godtok grøt. Trenger ikke tvinge, men tilby litt hver dag. En dag så kan det hende hun vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå