Gå til innhold

Noen som skal eller har lyst til å være hjemme et år til?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått barnehageplass og vil ikke ha lille gutten min hos dagmamma. Kjenner at jeg også misliker tanken på at han skal være mer sammen med andre enn sine egne foreldre når han er så liten.

Det blir jo trangt økonomisk å bli hjemme et år til, men tror både jeg og gutten min har godt av et år til sammen.

Jeg tenker da å ta med han i åpen barnehage og møte andre barn hver uke slik at han får begge deler.

Hva skal dere gjøre? Er litt usikker men vil så gjerne følge magefølelsen og kose meg med gutten min.

Fortsetter under...

Har så utrolig lyst å bli hjemme et år til!!! Men vi har ikke råd til det. Har tenkt å jobbe noen lange dager slik at snuppa kan gå ca halvt i barnehagen, det kommer til å bli kjempe tungt, men det kommer til å bli verdt det!

Hei

Jeg har vært hjemme med mitt barn som nå er 3 år. Og jeg er ikke i tvil... jeg kan ikke finne en eneste negativ ting med at jeg var hjemme med henne. 1 - 1.8 år var vi i åpen barnehage. 1.8 - 2.8 park fra 10 - 14

2.8 - skolestart korttidsbarnehage fra 10-15

På denne måten får hun det beste av alt...

Ligger på ingen måte etter barnehagebarna.heller motsatt.

Jeg er sikker på at jeg kan lære mitt barn det bh gjør med andre barn og mer.... Jeg har ikke fått barn for at en bh skal oppdra dem. Men er heller ikke i tvil om at barn trenger å være sammen med andre barn. Men de har ikke behov for å være borte fra sin mamma og eller pappa fra 7 - 17

Nå er minsten 1 år og jeg skal gjøre det samme med ham

Som sagt jeg er ikke i tvil jeg har MYE positivt å overføre til mine barn, både oppdragelse, læring og ikke minst kjærlighet.

Jeg blir hjemme,synes ikke barn under 1.år har noe i barnehage å gjøre:)

Har selv jobbet i bhg.i noen år,på avd.med 0-3 år,det er ikke nok personale til å ta vare på barn som er så små....

Kommer til å gå i åpen bhg.noen dager i uka:-)

Takk for innspill dere:)

Tar gjerne i mot flere... Blir mer og mer dratt mot å være hjemme selv om økonomien da må planlegges nøye og budsjetter skrives.

Men det er det verdt.

Har ikke hjerte til å gi fra meg gutten til fremmede enda...

Annonse

Jeg synes det er helt topp, dersom dere får det til å gå rundt økonomisk!

Jeg er alenemor, så derfor har jeg mulighet til å gå et år hjemme på overgangsstønad når fødselspermisjonen er slutt. Før jeg fikk gutten min tenkte jeg at det ville vært null problem å gå tilbake til skolen til høsten, han vil da være 9 måneder. For en måneds tid siden gikk det opp for meg at en vanlig dag da ville innebære at jeg leverte ham fra meg på morgenen og ikke så ham igjen før på ettermiddagen, bare få timer før han skal være i seng.. Og DET går ikke, han er jo så liten, lille babyen min.. :)

Så nå har jeg bestemt meg for å utsette studier, og jeg er SÅ lettet. Jeg er så glad for at jeg slipper å levere ham fra meg, og jeg tror han vil ha mye bedre av å være med meg enn å skulle begynne i barnehage om bare få måneder. Synes egentlig det er rart å skulle utsette babyene for en helt "ny" verden mens de enda har mange ferdigheter de skal utvikle (krabbe, sitte, gå, spise, kommunisere...). Jeg er glad for at jeg har mulighet til å være med ham 24/7 et helt år til og sørge for at han blir forstått og at hans behov blir imøtekommet frem til han selv er flinkere til å gi uttrykk for dem..Jeg vil føle meg mye mer komfortabel med å levere ham fra meg når han er stor nok til å kunne fortelle om han har hatt en fin dag, f.eks..

Og så skal vi da gå i åpen barnehage noen dager i uken, babysvømming en gang i uken, besøke familie og venner, gå turer, etc... så vi sitter jo ikke hjemme og sturer akkurat :)

Det høres så koselig ut. Jeg også vil...

Må nok ta en seriøs beslutning på dette i løpet av denne mnd...

Er en del som står på spill for vår del... så vi får se...

men krysser fingrene for at vi får det til.

Samboer er heldigvis positiv til at jeg vil være hjemme, og vil også gjerne at jeg skal det hvis vi får råd...

Jeg er i samme klemma og blir da hjemme. Er student så det blir ikke så stor forskjell i utbetaling allikevel. mulig jeg har et dagbarn et par dager i uka. Vi har det hyggelig sammen vi og gjør det beste ut av det til neste år også:)

hvis sambo får den nye jobben, så blir jeg hjemme 6mnd ekstra.. vi leier jo så billig her vi bor nå at det skader oss ikke at jeg er hjemme.. vil ikke sende lillegutt i barnehagen da han bare er 8mnd..

men nå kommer det vel kommentarer på dette..hehe.. men det er sånn jeg vil ha det. alle mener jo forskjellig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...