bamsenora Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 Jeg skal til syden i juni og lurer fælt på dette med overoppheting av magen. Hva tåler den? Skal man ikke sole den i hele tatt?Tåles en halv dag i sola? Hva med om man legger noe over magen, den blir jo oppvarmet for det eller hva? Noen som har peiling på dette? Vet at man skal være forsiktig men vet ikke hva som er grensen.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 solsteking er ikke bra .. fordi fostevannet bruker lenger tid på å kjøle seg ned igjen.. jordmora sa til meg ( jeg er nemig soloman) at man skal ta pauser i solingen og ikke steke seg liksom.. passe på å bade ofte og ha en parasoll i nærheten som du kan krype inn under.. så ikke så lenge av gangen er vel regelen.. men du skal vel opp og kjøpe is og vann inni mellom <++?? og kjenn på huden / kroppen din ... det kan godt hende kroppen din sier i fra når den føler seg for varm.. så jeg tror det lureste er : å lytte til kroppen.. ikke steke seg så lenge av gangen.. bad lenge av gangen slik at du blir orntli avkjølt og ha parasoll ..og drikk masse vann ... husk du blir brun under parasoll også- men du trenger ikke like høy faktor bare .. he h Men vet du hva ??? god tur .. og kos deg masse
Alvasnic Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 les på doktoronline.no: Det er ingen ting i veien for at du kan sole deg i finværet. ..... Barnet har det trygt og godt i fostervannet som omgir den i magen. Husk at fostervannet har en temperatur på 37 grader og for at denne skal øke, må det adskillig mer varme til enn det som solen klarer å varme opp. Når de gjelder soling i svangerskapet, er det største problemet at den gravide er mer følsom for høye temperaturer og føler raskere ubehag i sterk solvarme. Det er også store sjanser for å få pigmentflekker i svangerskapet, noe som ikke er farlig, men som kan oppleves litt skjemmende, spes. i ansiktet. Dette går imidlertid tilbake før neste solsesong. Det er lurt å være raus med solfaktoren. Ellers vil jeg anbefale deg å drikke rikelig i sola, ha gjerne en kald klut e.l. som du iblant legger på magen for å kjøle deg ned litt. Hvis du har muligheten for å dyppe deg litt i sjøen e.l., så anbefaler jeg det. Det er ingen grunn til at du ikke skal kunne bade i sjøen så lenge det ikke er mistanke om fostervannslekkasje. Hvis slimproppen har gått, bør du også være litt forsiktig, kanskje lurest å holde seg til vassing. Ønsker deg til lykke med fødselen. Beklager at det tok så lang tid før du fikk svar, men i innkjøringsfasen av det nye systemet her på forumet, har det vært litt kluss i systemet. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Det bor jo gravide kvinner andre steder i verden hvor det er svært varmt. Du kan godt sole magen din, men kjenner du at du blir veldig varm, bør du kjøle deg ned litt ved f.eks. å legge et kaldt håndkle en stund over magen. De fleste gravide føler seg fort uvel i sola, hvis det er altfor varmt. Denne ømfientligheten er også med på å beskytte barnet. Å sitte stille i solveggen lenge av gangen, er sikkert ikke så lurt for hverken deg eller barnet, men jeg kan ikke gå så langt som å si at barnet tar skade av det. Husk at gravide kvinner lever i tropiske strøk og i land som har hetebølger halve året. De klarer det, men man ser neppe at den gravide sitter rolig i solen lenge av gangen
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Til deg som sier man bør passe seg for å bade og "vasse" ?! Hvor i alle dager har du det fra ? Har jeg ALDRI hørt om, dessuten er det jo helt makabert å reise til syden for å stå å vasse. kan ikke gravide bade ? Tøys !
hønepøne;-) Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 Hehe.. tror du leste innlegget litt fort... Det står at man bør holde seg til vassing dersom slimproppen har løsnet, altså på slutten av svangerskapet;-) Sikkert for å unngå infeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå