Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. mai 2006 #1 Del Skrevet 7. mai 2006 Mirja har fått konstatert atopisk eksem, stemmer ikke det? Og husker jeg rett når jeg tror du bruker krem fra Avêne på det? Hvilken krem bruker du og hvor mye smører du? Matilde har nemlig begynt å få flekker som er like de pappaen hennes har rundt om på armer og øvre del av ryggen (hun har fått en flekk på overarmen ved albuen og en på låret, begge på str med et kronestykke, og nå i kveld så jeg også at hun hadde begynt å få en nokså stor (sitronbåtstr) over magen) som legen har karakterisert som atopisk eksem. Føler vi har prøvd "alt" på Øyvind og har ikke lyst å eksperimentere så mye med Matilde. Skal på kontroll på tirsdag så jeg får jo spørre litt da, men tenkte å høre med deg nå først ) Tar du andre forhåndsregler? Ifht Øyvind så har jeg prøvd meg frem med forskjellige vaskemidler og med/uten skyllemiddel uten at jeg har merket noen forskjell på det, så jeg har landet på Blenda Sensitive og Gul My mykningsmiddel. Bruker badeprodukter (sjampo og "bad") fra Babyline. Prøvde å ha olje i vannet men det ble fryktelig klissete (denne også fra Babyline). Flere tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4981299-april-musefis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 7. mai 2006 "hvor mye smører du" = hvor ofte smører du... *forvirra etter så mye fint vær på uvant årstid* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4981299-april-musefis/#findComment-4981308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 8. mai 2006 #3 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei! ) Stemmer at hun har atopisk eksem ja, både hun og Joakim. Han er hardest angrepet så vi har tatt mange forhåndsregler denne gangen for at hun ikke skulle utvvikle det like langt som det har gjort på ham. Jeg bader dem en gang i uka, om jeg bader dem oftere blusser det opp med en gang. Bruker da Avène badeolje i vannet (men tar det først i etter at håret er vasket) og lar dem plaske i det en stund. Da jeg tørker dem prøver jeg å tørke minst mulig og bare klappe huden tørr før jeg lar dem "lufttørke" en stund før vi smører med Avène Trixera. Prøver også å unngå for tørr luft inne om vinteren og bruker ikke ull helt inntil kroppen. (nå gjelder jo ikke dette nå da i dette været, hehehehe....) Men ellers gjør solen underverker på de små kroppene, kle av henne og når sommeren kommer så la henne bade i saltvann. Jeg smører også med solkremen fra Avène (faktor 12) og der følger det med en flaske med kildevann på spray(??) eller noe slik, som er veldig grei å sprute på dersom de bregynner å klø. Virker som om det lindrer det. Det var det jeg kom på i farten, blir litt satt ut av denne varmern så hjernen går litt på lavgir, hehe... ;o) Ang. vaskemiddel o.l så bruker jeg vanlig omo color og vanlig skyllemiddel (med lukt) og jeg har ikke sett noen forandringer på det og det parfymefri og mild vaskemiddelet da jeg har testet det også ut. Håper det går bedre med Matilde, ønsker henne god bedring! ) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4981299-april-musefis/#findComment-4985306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 9. mai 2006 hei igjen! har meg et "svare-raid" igjen i dag, og så må jeg jo spørre - smører du dem bare med krem en gang i uka (etter bad) eller "fyller du på" ellers i uka? morra/kveld`? legen på kontrollen i dag snakket om barneeksem og at hun hadde litt tørr hud (hun ser litt ut som om hun har litt mel på seg om du skjønner - hele kroppen) og sa jeg kunne bare smøre henne med fuktighetskrem og hvis det ikke hjalp/ble verre så kunne jeg prøve... medison var det det hun kaldte det, tro (mildeste, reseptfrie kortisonkremen på apoteket)? tror jeg prøver meg frem med avene først. ang solkremen - er den like enkel å smøre ut som de andre kremene? kjøpte nemlig babyline sin solkrem og den er seeeeeeig syns jeg... (og apropos babyline - får helt angst av badeoljen for den lukter kondom hvis man får litt for tjukt lag *grøss*). tusen takk for "innføring" forresten ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4981299-april-musefis/#findComment-4996816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 9. mai 2006 #5 Del Skrevet 9. mai 2006 Hahahahahahahaha, det var en, hmmmmm..... interresant lukt må jeg si, hihihihihihihi..... ;o) Men jeg smører dem bare etter at de har badet når de ikke er så tørre i huden, før måtte jeg smøre dem en gang til dagen men vi har gradvis trappet ned til en gang i uka + - Jeg har hatt Mildison (kortison) og Locoid (en sterkere kortison) til dem begge da utbruddene er som verst, men prøver å bruke det minst mulig. For øyeblikket klarer vi oss med kun en smøring i uka og kun med Avène. Ang solkremen er den en fryd å smøre ut, det er som slik bodymilk(???) er det ikke noe som heter det?? Altså helt tynt flytende og på spray! Hurra hurra!!!! Nå er det slutt på klissete unger som er kritt hvite av 5 cm tykt lag med solkrem! Anbefaler den på det sterkeste! Men nå må jeg løpe, Mirja hyler så hun er knall rød i toppen, er nok klar for senga ja!! ;o)))) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4981299-april-musefis/#findComment-4997079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå