Gå til innhold

URG!!! Jeg holder på å få tenna på tørk igjen! 10 år siden regulering nå. Jeg vil ikke være kanin!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har en tendens til å "hvile" tunga mpt tennene oppe, spes om natta. Så nå er hele perioden med tannregulering da jeg var 14 år, bortkasta :-((((

Blir bare verre og verre...Noe jeg kan gjøre?? Sette på strengen igjen?? Herregud, det blir jo helt forferdelig!!!

Gjennomsiktig streng?? Kan man klage? Hehe..Koster det mindre andre gang i tilfellet?? Andre ting som kan hjelpe til å få de inn igjen? Eller noe som kan hindre meg i å presse dem ut?

Fortsetter under...

Har samme problemet selv jeg. Hadde stort mellomrom mellom fortenna jeg da. Heldig har jeg enda en liten strengbit bak de to midterste fortenna, men de ved siden av har forandra seg veldig.Ikke noe morsomt når man har brukt flere år på å få dem på rett plass!!!Vært inne på tanken med ny regulering jeg også. Fikk støpt en skinne hos tannlegen som jeg sov med om natta ei stund, men nå er det lenge siden jeg har brukt den. Synes den var ekkel å sove med.

Åhh..Ja! Akkurat den strengbiten fjerna de til meg! Fatter ikke hvordan de kunne være så dumme?? Har fått stygt mellomrom jeg også nå. Den "skinna" fikk jeg også, men nå har tenna forandra seg så veldig, at den er helt umulig å få på:-(

heisann!

da jeg var 13 år var jeg kjempe overbitt og va ren skikkelig prøvekanin for tannlegen. han forsøkte mange forskjellige metoder,før han sa at jeg måtte lære meg å svelge annerledes. så før hvert måltid tok jeg 10 slurker hvor jeg tenkte over hvor jeg plaserte tungen min. kjedelig, men nå er de blitt kjempe fine.

Jeg er 34 og er nå akkurat ferdig med regulering pga stort overbitt! Ville bare si at billigere blir det iallfall ikke! Du får ikke dekt NOE når du er over 18 år, og tro meg jeg har prøvd!!!! Ca 20 000 ble det på meg, 1,5 år med streng. Så nå håper jeg det holder mer enn 10 år ja!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...