Gå til innhold

Går det galt alt?


wimbom

Anbefalte innlegg

Testet positivt på fredag.....og nå har jeg fått litt rosa-brunt utflod! Ikke mye, men....? Er dette begynnelsen på SA? Noen som vet? Er 5+1 iflg. terminkalkulatoren!

 

Uff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg var gravid så skjedde det samme med meg. Testet positivt, også i begynnelsen av uke 6 (5+2) fikk jeg lyserosa utflod. Da jeg stod opp morgenen etter blødde jeg da jeg var på toalettet. Ringte Gyn på Ahus og fikk komme inn til øyeblikkelig hjelp og ul. Der så de en tom fostersekk. Mest sannsynlilg hadde jeg hatt en SA. Det ble tatt boldprøve for å måle hcg nivået med et par dagers mellomrom, for å sjekke om det steg eller sank. Etter to dager hadde det sunket og det var ikke lenger noen tvil om at jeg hadde mistet den lille.

 

Nå har jeg fortalt hva som skjedde med meg. Det betyr ikke at det nødvendigvis er det samme som skjer deg. Så om det ikke kommer noe mer enn farget utflod er det nok ikke noe å uroe seg for. Men hvis du begynner å blø sies det at man alltid skal kontakte lege.

 

Jeg håper virkelig at du ikke mister. Det unner jeg ingen, da jeg har mistet to ganger.

 

Skal krysse fingrene jeg.. Det går nok bra skal du se. Det skal også sies at jeg i dette svangerskapet(er 14 uker på vei) hadde en blødning i uke 6. Dette var en cyste som hadde sprukket og ville ikke ha noen innvirkning på fosteret. Krysser fingrene litt for meg selv også om dagen, og håper det vil gå bra denne gangen.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempemange som opplever blødninger eller brun-rosa utflod, særlig i begynnelsen av svangerskapet men som allikevel får nydelige babyer til slutt!! Men så er det jo dem som det går galt for også da.... Skal ikke være enkelt dette. Jeg trur det er for tidlig å se noe på UL for deg men jeg trur man kan måle om hCG nivået er stigende, dette må gjøres hos lege. Ta og ring sykehuset du :) så får du i alle fall svar på hva som går an å gjøre for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet 2 ganger, men da var det friskt blod med det samme. jeg hadde ringt sykehuset hvis du samtidig får kraftige menslignende smerter. De kan se på innvendig ultralyd om det er noen mørk prikk i livmoren allerde ved 5-6 uker. Maser du kan du kanskje få det?

 

Lykke til og håper at det går bra for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Det har ikke endret seg noe de siste fem timene.....kun str. en tjuekroning i truseinnlegget, men når jeg kjenner godt etter, syns jeg selvfølgelig at jeg har fått mensenvondt på en litt annen måte enn jeg hatt de siste dagene! Vel........får bare vente og se....er vel ikke annet å gjøre!?

 

Nok en gang : takk for svar og lykkeønskninger!;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

blødde også litt i dag. Rosa utflod i trusa. Har ikke kommet noe mer, men synes jeg har fått mer smerter slik som deg, men det kan nok være mest psykisk.

Krysser fingrene og håper at det går bra for oss begge, unner ingen å miste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm......nå kom det faktisk litt friskt blod også (bare på papiret når jeg tørket meg!).....men det kjennes dessverre ut som om dette går galt! Føles som om det er noe som "velter" rundt der nede(dårlig forklaring!), i tillegg til at det er ømt og kommer noen "tak" innimellom!

 

Kort karriere her inne denne gangen, er jeg redd! :-(

 

Noen som vet om jeg MÅ til lege for å få det sjekket, eller om jeg bare kan se an om kroppen ordner opp på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette høres ikke bra ut wimbom. Legg deg og ta det med ro. Hvis det ikke gir seg får du ringe legen imorgen. Sist jeg var gravid fikk jeg en liten blødning tidlig uten at det skjedde noe galt.

 

Skal krysse fingrene for deg jeg.

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på en ting:

 

Leste en gang at man kan få blødninger rundt uke 5, altså på det tidspunktet du skulle hatt mensen.

 

Årsaken er at det kan ha løsnet flere egg samtidig, men at bare det ene ble befruktet. Det andre kommer da ut som en liten blødning.

 

Husker ikke hvor jeg leste om dette men skal prøve å komme på det.

 

Ønsker deg lykke til, og husk at det i de fleste tilfeller går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg har akkurat lest dette:) Det står på "fra uke til uke" her inne (se i margen-oransje) og trykk på mrs uke 5 og barnets uke 3...tror jeg, det er iallefall en av de fra uke til uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vet ikke hva som har skjedd med deg nå. Men vil bare si hva som skjedde med meg første gang jeg var gravid!

Jeg fikk en kjempeblødning ca når jeg skulle ha mensen. Trodde derfor det var mensen, og at jeg ikke var blitt gravid. Blødningen var kraftig og varte ca 2-3 dager. Stoppet plutselig helt opp. Tok da en test som viste at jeg var gravid. Kontaktet legen pga blødningen. Hun sa at det var veldig vanlig med en blødning i beg av svangerskapet. Hun sa at kroppen renset seg. Kjenner forøvrig mange andre som har opplevd det samme. Spesielt med første.

 

Håper det går bra med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen......og takk for hyggelige og hjelpsomme innspill!

 

Etter en rask tur på jobben, fant jeg ut at jeg ikke hadde nerver til å sitte vente på det store "plasket", så da har jeg reist hjem........for å vente her istedet!;o)

 

Har fått litt kraftigere mensensmerter, litt mer friskt blod.....men ellers ikke de store forandringene!

 

Med litt flaks så utarter dette seg ikke til så fryktelig mer.....så jeg bare slipper unna med en "forsinket mens"!;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det kan være spotting du har! Det er helt ufarlig og veldig veldig vanlig. Jeg sitter her og spotter selv, og hadde det da jeg ventet førstemann også.

 

Håper det beste for deg, uansett.

 

*krysser fingrene for oss begge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...