Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #1 Del Skrevet 7. mai 2006 heihei. håper noen kan hjelpe meg for ellers vet jeg ikke min arme råd. jeg er en student som har hatt et år fri for å jobbe på butikk, men nå har jeg funnet ut at jeg er gravid og skal føde i september/oktober. det jeg lurer på er som følger: ettersom jeg hadde permisjon i år, har jeg da krav på noen penger fra lånekassen? jeg har forøvrig en samboer som er ferdig på videregående i år og som har tenkt å søke på jobb for å forsørge oss. har han noe krav på noe fra lånekassen? noen som vet om andre penger vi har krav på? vet bare om engangsstønaden og barnetrygda...... håper noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4979905-hjelp/
luva* Skrevet 7. mai 2006 #2 Del Skrevet 7. mai 2006 Du får fødselspenger basert på lønnen din i de beste seks av ti månendene før du føder. hvis du jobber i sommer, vil du dermed får omtrent samme "lønn" som du har nå. For å få rett til støtte fra lånekassen må du har vært student de siste 6 månedene før fødselen. Dermed vil du antagelig ende opp med ordinær fødselspermisjon, som er 80% av lønnen din fra butikken i 1 år eller 100% lønn i 42 uker. Og ikke noe fra lånekassen. Såvidt jeg vet vil pappa og få 1200 ekstra i forsørgerstipend fra lånekassen hvis han er student. Hvis man begynner å jobbe vil han ikke ha rett på noe fra lånekassen. Det er egentlig ingen grunn til at pappaen ikke kan begynne og studere hvis det var den opprinnelige planen. Man overlever helt greit på studielån go stipend som studerende foreldre! Hvis du går tilbake til studiene etterpå vil du får vanlig studentstipeng & lån pluss forsørgerstipend på 1200. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4979905-hjelp/#findComment-4981531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå