Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang amming, pumping osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 12 dager. Var veldig problem med å få henne til å suge i starten, så jeg måtte pumpe meg endel. Det resulterte i at jeg fikk MYE mer melk enn hun trengte. Fant ut at jeg fikk slutte å pumpe så mye, slik at ikke melkeproduksjonen bare skulle øke og øke. Fikk drefor ikke tømt brystene skikkelig, og i går fikk jeg tette melkeganger med feber. Skikkelig vondt. Var i badekar og dusj og masserte osv. Kom nesten ikke noe ut da jeg pumpa, og snuppa fikk altfor lite mat.

I dag er det bedret seg, men har fortsatt noen knuter. Men hva gjør jeg videre nå, så det ikke skjer igjen? Pumper, lar være å pumpe, masserer videre eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt på 3 uker vil ikke spise av puppen så jeg pumper meg.

jeg har begynt og fryse ned mat som er tilovers.

dette kan ligge i fryseren i 6 mnd kan brukes om jeg mister melken, eller at han skal være borte fra meg noen timer og skal bruke det i grøten når han skal spise det..

får poser som du kan bruke til det..

masere knutene hjelper på meg..

Skrevet

Jeg var nære på å få brystbetennelse en gang, for meg funket det å massere i dusjen, og å la lillemor suge og suge og suge...til hun slapp nærmest av utmattelse ;D

Masserte knutene mens jeg amet også. Etter en dag eller to så gikk det faktisk over *puh*.

Skrevet

Takker for svar ;o)

Skrevet

Her kommer noen råd mot brystbetennelse og for å bli kvitt knutene,

* Ta lecitin, fåes på helsekosten. Hjelper til å gjøre slik at man ikke får knuter.

* Hvis melken kommer langsomt kan du få reseptbelagt nesespary av legen din.

* Maser knutene i dusjen og mens du dier, viktig å få knutene bort

* det er viktig å tømme brystet så ofte som mulig ved beg til BB

* unngå å sitte i trekk eller fryse. Ikke gjør rent i fryseren akkurat nå

Lykke til håper du klarer å holde dette i sjakk. Hvis brystet blir rødt, vont å ta på og du får feber (39-41) og du sjelver ukontrolert. Ta kontakt med lege for da trenger du medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...