Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I softis er det faktisk en masse basselusker! Og, nei.. jeg ville ikke gitt bebisen min is i noen form.. en liten smak på fingeren er jo ok når de blir litt større, men jeg ser liksom ikke helt pointet i å få bebisene sugne på søtt for tidlig! :o)

Annonse

Da hadde jeg nok blitt litt sint og irretert, babyer skal jo ikke ha melkeprodukter før de er 10-12mnd minst.. I saftisen er det jo masse sukker, babyer skal jo heller ikke ha i seg sukker, så jeg hadde blitt litt amper ja.. Farlig veit jeg ikke, men er jo en grunn til at de som kan om det fraråder slikt da=)

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna! Det beste sånne små babyer vet, er jo morsmelk, så hvorfor gi de noe annet som er usundt? Eldste mann min på 3 år har ikke fått hverken kake, is eller godteri før hun har spurt etter det. Det var en bekjent av oss som ville prøve å dytte i henne bløtkake da hun var 8 mnd., men da stoppet jeg henne. Når ungen ikke viser noe interesse for den kaka, så la det vær!

Jeg hadde blitt veldig sint om noen hadde gitt mitt barn noe som jeg på forhånd ikke hadde sagt ok til. Og dersom de spør, så takker vi pent nei, og forklarer at små barn har ikke ferdig systemet sitt ennå til å takle annet enn baby-mat. Lever, nyrer og annet er ikke klar til å takle alle E-er, melkeprodukter, salt osv.

Min mening. :)

Ingen får gi babyer noe uten tillatelse fra foreldene!

Men jeg ser jeg ikke har samme holdning som resten her angående is.... Vi har latt vår lille gutt smake på is (vannilje-is) når det har vært selskap hvor is er servert som dessert. Kun en smak selvfølgelig, -som veslefinger-neggelen omtrent. Da helsesøstra mente det var ok å skrape banan og eple, suge på gulrot og kålrot allerede ved 3 måneders allderen har vi latt han smake på det med passe konsistens ved måltid. ALLDRI godteri eller søte kaker, men ja, ...vi har syndet med vanniljeis. Tror ikke det er skadelig når det er så lite. Saftis ville jeg ikke gitt for da er isen søtere og mye kaldere. Vanniljeisen kan du vente med å gi til den er litt smeltet.

Tror man bare må finne sine egne veier å gå, vurdere selv i lag med de som kjenner babyen din. Men jeg synes ikke man trenger å gi noe kun for smaken sin skyld før babyen tydelig er innteressert i hva dere som foreldre putter i munn...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...