Gå til innhold

Kan jeg blande grøten med vann?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Holle risgrøt til babyen på snart 5 mnd. Den skal jo blandes med melk. Men jeg har begrensa med utpumpa melk i fryseren, og det er jo ganske tungvindt å pumpe før hvert grøtmåltid også..? Og skal jeg bruke mme, så rekker jeg vel å bruke kun en brøkdel før den blir for gammel, eller?

Kan jeg blande med vann bare? Spesielt nå, som hun bare får små smaksporsjoner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4979433-kan-jeg-blande-gr%C3%B8ten-med-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men de boksene holder seg jo bare 1 døgn etter åpning. Hun får en liten smaksporsjon på 3-4 skjeer hver kveld nå. Da går det jo mye mme til spille...Jeg visste ikke det fantes risgrøt som kan blandes med vann jeg:) Skal se etter det neste gang!

Det går helt fint å blande grøten med vann. Jeg bruker kun Holle-grøtene til gutten vår på 7 1/2 mnd. I begynnelsen pumpet jeg mm til grøten, da smaker den bedre og mer kjent.

Nå blander jeg grøten med vann og hjemmelagde fruktmoser ( eple, pære, mango, sviske, aprikos, fersken, banan, cantalopemelon), noen ganger blander jeg i litt rapsolje og kanel også. Masse variasjonsmuligheter!

Det er forresten fint å begynne med hirse-grøt, den er naturlig rik på jern, glutenfri og mild på smak!

Annonse

Helsesøster sa at vi godt kunne blande med vann, hvis babyen får i seg godt med morsmelk ellers. Amm før du gir grøten. Hvis du blander den med mme ser jeg ikke helt poenget med å bruke en grøttype som skal blandes med melk. Da kan du vel likegodt bruke av de typene som skal blandes med vann, for de er det mme i i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...