Gå til innhold

Kan jeg blande grøten med vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt Holle risgrøt til babyen på snart 5 mnd. Den skal jo blandes med melk. Men jeg har begrensa med utpumpa melk i fryseren, og det er jo ganske tungvindt å pumpe før hvert grøtmåltid også..? Og skal jeg bruke mme, så rekker jeg vel å bruke kun en brøkdel før den blir for gammel, eller?

Kan jeg blande med vann bare? Spesielt nå, som hun bare får små smaksporsjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk et tips om å kjøpe de ferdig mme boksene på 2-3 dl tror jeg det er. Litt mer lettvindt enn å blande ut mme. Jeg kjøpte hipp sin risgrøt som skal blandes med vann, så vet egentlig ikke om du kan blande med vann.

Skrevet

Men de boksene holder seg jo bare 1 døgn etter åpning. Hun får en liten smaksporsjon på 3-4 skjeer hver kveld nå. Da går det jo mye mme til spille...Jeg visste ikke det fantes risgrøt som kan blandes med vann jeg:) Skal se etter det neste gang!

Skrevet

Det går an å oppbevare mme'n i fryseren og så henter du bare det du trenger. Da holder den seg lenge

Skrevet

Hva skal jeg oppevare den i da? Isterningsposer?

Skrevet

Det går helt fint å blande grøten med vann. Jeg bruker kun Holle-grøtene til gutten vår på 7 1/2 mnd. I begynnelsen pumpet jeg mm til grøten, da smaker den bedre og mer kjent.

Nå blander jeg grøten med vann og hjemmelagde fruktmoser ( eple, pære, mango, sviske, aprikos, fersken, banan, cantalopemelon), noen ganger blander jeg i litt rapsolje og kanel også. Masse variasjonsmuligheter!

Det er forresten fint å begynne med hirse-grøt, den er naturlig rik på jern, glutenfri og mild på smak!

Skrevet

Helsesøster sa at vi godt kunne blande med vann, hvis babyen får i seg godt med morsmelk ellers. Amm før du gir grøten. Hvis du blander den med mme ser jeg ikke helt poenget med å bruke en grøttype som skal blandes med melk. Da kan du vel likegodt bruke av de typene som skal blandes med vann, for de er det mme i i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...