Gå til innhold

Oktober: Mor og Barn Undersøkelsen


♥ Lolly ♥

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har fått invitasjon til å delta i Mor og Barn Undersøkelsen i regi av folkehelseinstituttet. Syns dette virker som et flott tiltak og en fin ting å være med på. Lurer på om det er noen som har erfaringer fra undersøkelsen - positive eller negative.

 

På forhånd takk for eventuelle svar ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk samme henvendelse da jeg fikk førstemann for 1år siden. Det er forferdelig papirmølje, og angrer skikklig på at jeg meldte meg frivillig! Denne gangen gjør jeg det IKKE =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det heller ikke igjen. Masse papirer og ikke nok med det men etter fødselen måtte jeg ned på laboratoriet på sykehuset for å ta blodprøve. Det var KØ og jeg svor på at aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint å delta. Deltok forrige gang, og deltar også nå. Det samme gjør pappa'n. Synes det er greit å bidra til samfunnet/forskningen, å gjør noe for andre! Synes og det er litt artig å fylle ut skjema, jeg da. Det tar ikke SÅ lang tid! Såvidt jeg husker er det to eller tre skjema å fylle ut i løpet av svangerskapet. Og så blodprøve da. Det var ikke så lenge å vente da vi var der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med for andre gang nå. Syns ikke det er så mye arbeid. Syns det er gøy å fylle ut skjema :o) Var en blodprøve etter UL og en etter fødselen. Av babyen tar de jo fra navlestrengen, så det blir ikke noe plager for babyen. Trur og det var 2 eller 3 spørreskjemaer i forbindelse med svangerskapet og så har jeg fått 1 eller 2 etterpå (jenta vår er 2 år). Bare positive erfaringer fra meg vertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

 

Det var litt kjekt å få noen positive også da. Vi bestemte oss for å delta og har nå fylt ut skjemaer som ligger klar til å postes i morgen ;o)Syns faktisk det var litt gøy med alle de rare spørmålene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi valgte å ikke delta, jeg fylte ut skjemaet, men syntes det var veldig mye spørsmål som var veldig private! Jeg trodde det gikk mer på hvordan graviditeten har vært osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle bør være med på undersøkelsen.

 

Vi har et fantastisk helsesystem som gjør at vi kan føle oss veldig trygge under graviditet og fødsel, noe vi ikke skal ta for gitt. Da er det minste vi kan gjøre å bidra litt tilbake, for å gjøre ting enda bedre og sikrere når våre små babiser får egne barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et fantstisk tiltak og en god undersøkelse, med 100.000 deltakere får man faktisk svar på en del ting, ja det er mye papirer men jeg synes det er verdt det! kjæresten og jeg er med for andre gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har sagt NEI til å være med da dette pågår med blodprøver og papirer resten av livet....men setter stor pris på at du orker å gjøre det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både jeg og gubben ble med når vi fikk det i posten før ul, det var jo en del kryss å sette, men vi syns heller ikke at det tok så veldig lang tid.. kjenner flere som deltar og som er med for 2 eller 3. gang... og vi gjør jo noe bra for samfunnet, så det tok iallefall vi oss tid til:-) Det kan jo hende at våre barn får noe igjen for det når de skal starte neste generasjon igjen:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...