Gå til innhold

jenta mi har puppenekt, og jeg får ikke til å pumpe..

Anbefalte innlegg

Jenta mi på fem mnd har hatt puppenekt i tre dager og jeg får ikke til å pumpe meg, merker at melken sakte forsvinner.. Betyr dette slutten på amminga for meg nå?? Vil ikke det :(

Har tidligere fullammet, men har fått en del flaske mme i den siste uka, da jeg har hatt barnevakt flere dager.

er det mulig for meg å få opp produksjonen dersom hun får tilbake interessen?

Fortsetter under...

pliiis.. hjelp :( Nå har jeg ikke ammet på over 24 timer og har ikke antydning til spreng en gang :( jeg mister melka, og det er jeg overhodet ikke klar til.... trist :( Kan ikke unngå å gi henne flaske heller, for jenta må jo ha mat, og flaske og pupp er det eneste hun noen gang har godtatt...blir vel mme og grøt heretter da.. jeg som skulle fullamme i seks mnd og så amme litt videre, og så klarer jeg bare fem totalt :(

Barnet mitt hadde også noe puppenekt. Hun er 5 mnd. Hun ville bare ha pupp om vi la oss på sengen, eller om jeg satt i gyngestol. Sikkert bevegelsen som gjør henne søvnig. Det hjalp på meg. Pr i dag kan jeg ikke sette meg på sofaen og amme. Ikke interessert! Hun får grøt morgen og kveld, men det ender bare opp med tull og tøys. Blåser maten ut igjen, og kjefter som bare det. Ikke noen matmums, nei! Lykke til!

det kommer ingenting når jeg pumper.. har prøvd alle mulige råd, og den nesesprayen og alt, men det går ikke. kun ungen som får ut noe.. nå har jeg ikke ammet i det hele tatt på ett og ett halvt døgn, så det er nok over for denne gang..

begynte med grøt i dag, så blir det nok grøt og mme framover.. så trist :(

Annonse

ja hun har veldig lyst på flaske.. drikker heller vann av flaska enn av melk av puppen nå.. Så det kan jeg jo prøve ja, men tviler på at noe går, for puppen er jo snart tom den :( Hadde egentlig forventet meg masse hjelp og forslag her inne, for det bruker jo å være det, men denne gangen gikk det ikke. har prøvd å ringe ammehjelpen også, men fikk ikke svar..

så nå er jo puppen tom, og da er det jo lite jeg kan gjøre..

Hva slags pumpe bruker du? For meg så fungerer det mye bedre med avent manuell pumpe enn elektrisk (medela tror jeg den het). Hva med å prøve en annen pumpe? Har du prøvd å håndmelke?

Vil hun ikke ha puppen om natta heller?

Lykke til!

vil ikke ha puppen verken dag eller natt :( Nå er den jo nesten tom... Har prøvd forskjellige pumper og håndmelking ja, vil ikke puppene mine :( men takk for forslag:)

utrolig trist altså.. føler seg mislykka :(

Litt akutthjelp:

Det er slitsomt med puppenekt, men jeg tror det du må gjøre er å "konfiskere" flaske og bare gi av puppen. Den er ikke populær nå, men det kan endre seg. Prøv å legge babyen i senga sammen med deg og ta en hvil sammen. Når babyen sovner lirker du deg inntil, konfiskerer eventuell smokk og lirker inn puppen. Det funker veldig ofte. Går det ikke med en gang, prøv igjen. Og igjen. Prøv også akkurat i oppvåkningsfasen, og ha puppen fristende tilgjengelig hele tiden. Tilby ofte, men ikke press.

Jeg tror dessverre denne puppenekten kommer av flaske, det høres slik ut. Derfor bør flaska helt bort en periode, men selvfølgelig skal man ikke sulte babyen... Prøv kopp i stedet (eller glass). Det er vanskelig å råde over nett også, det er enklere over telefon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...