Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har pcos, og har fått endret terminen min fra 26. mai til 22. juni.

I følge siste mens skal babyen komme ca 24. mai, så jeg er i tvil om den nye termindatoen stemmer.

I følge "normalen" er babyen mye større enn det den skal være. Er i uke 34, men babyen veier like mye som en som er i uke 37.

Noen som har opplevd lignende før???

Jeg er sikker på at babyen kommer før 22. juni!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4978996-riktig-termin-med-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått endret den på bakgrunn av ultralyd.

Hvis man har veldig ustabil syklus som er vanlig ved pcos, er det jo svært vanskelig å sette en termindato etter siste mens. Når jeg ble gravid ble først termindatoen satt 2-3mnd før jeg skulle. Den ble satt etter siste mens, men ble jo helt feil når jeg hadde mensen en gang i halvåret.

Dette ble jo rettet når jeg kom på ultralyd. Den termindatoen stemte rimelig bra. Fikk bare 5 dager før.

Du beskriver jo egentlig et omvendt problem. Men trodde hvertfall termindatoer ut fra ultralyd var ganske sikre. Men er ikke akkurat så erfaren på området.

Takk for svar! Terminen ble endret på bakgrunn av ultralyd ja. Av størrelsen på babyen, men nå, ved senere anledning når vi har vært på ultralyd, (blant annet 3d), ser vi at hun veier jo mye mer enn gjennomsnitt..

Jeg er så i tvil, om når hun faktisk kommer, og legen og jordmoren sier at jeg må forholde meg til termindatoen. De prøver å trøste meg med at babyen kan bli født inntil tre uker før, men det er så frustrerende å ikke vite hva som er riktig.

Var det ditt første barn som kom 5dager før terminen?

Mitt første og foreløpig eneste....

Babyer veier jo veldig forskjellig når de blir født så de veier vel forskjellig opp gjennom svangerskapet også. (?) Ville jo tro at legen og jordmoren har rett når de sier at den termindatoen er riktig. Du får bare fortsette og mase på dem når du er på kontroller. Uansett kommer jo babyen når den kommer. Man kan jo aldri stole fullt og helt på en termindato.

Du får ha masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...