Gå til innhold

Reaksjon ved dyreallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får deres barn eksem og utlsett hvis de klapper dyr, eller er i samme rom som dyr er? Min gutt var sammen med en hund og i dag ser han ikke ut i ansiktet. Det er rødt og han klør. Måtte gi han ekstra dose med kløstillende. Øynen rant ikke, han nøs heller ikke, men huden klødde.

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Ser utslettene ut som innsektsstikk? Godt mulig han er blitt bitt en del av reir-lopper (fugle-lopper), det klør noe vannvittig og man ser ikke ut etterpå.

Jeg hadde katter før og da var det temmlig vanlig at kattene fikk på seg lopper fra f.eks gamle reir eller rett og slett bare skauen før fuglene sine egg var klekket og loppene kunne leve på fugleblod, det er vist det eneste blodet de kan overleve på så har du fått det i hus er det bare å ta det med ro, de forsvinner av seg selv, biter bare mannesker, men kan ikke leve av vårt blod.

Jeg var selv med legen før jeg fant ut hva det var og legen begynte til slutt å tro jeg var allergisk mot plastikk på penner, men jeg syntes nå da det var rart at jeg også hadde utslett på bena. Men heldigvis var jeg tilfelldig med dyrelegen like etterpå og han såg med det samme hva det var. Det finnes middel man kan ha i nakken på dyr for å ta livet av loppene og sørge for at de ikke kommer tilbake før neste vår når katten eller hunden treffer på de ute.

Skrevet

Han hadde ikke prikker, bare rødt utslett.

Uansett så takker jeg for svar. Godt mulig det er fuglelopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...