Gå til innhold

August: Sykehuset Asker og Bærum???


maja240806

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har født på asker og bærum sykehus? Jeg hører egentlig til Ullevål, men det er jo selvfølgelig ikke plass der ... Bor på St.haugen- kan ikke det bli litt vanskelig med rush trafikken utover der egentlig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo ta skikkelig lang tid i rushen, men om man tenker på folk som bor i utkantstrøk, så er det ikke SÅ ille.. Jeg har hørt masse positivt derifra.. Bl.a. fordi de ikke har samme pågangen som det ullevål har.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så må jeg bare s at jeg blir fryktelig irritert av anonym som lirer av seg en så utrolig teit kommentar UTEN å begrunne den og SELVFØLGELIG me anonym signatur

 

 

Vel nesten Alle jeg kjenner har født der og alle er veldig fornøyd. De er hyggelige, flinke, hører på deg og blir ikke for stort.

Jeg skal selv føde der og foretrekker saklige innspill på fødestedet.

 

Når det gjelder trafikken så er det jo en trafikert strekning , men det blir jo da hovedsakelig i ettermiddagsrushen og da kan vel den turen ta opp til 45 minutter. Det er jo ikke mye om man ser det i et større perspektiv , men selvfølgelig surt når du egentlig hadde hatt 10 minutter

 

Du får planlegge å ikke begynne fødselen sånn i 1600 tiden på en hverdag da:) (nei da skal ikke være usaklig jeg heller )

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal prøve å legge det til litt senere på kvelden- så slipper jeg det ;)

 

Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg gleder meg til å komme dit på omvisning:)

 

Lykke til videre til deg også! Når skal du føde forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal også føde på Bærum, og er litt spent selv.

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Jeg har termin 20.08 ! Førstegangs - så det hele er nytt for meg :)

Når er din termin? Bor du i bærum ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at den finnes mennesker som er saklige her inne, blir også så usannsylig irritert når folk ikke kan fortelle hvorfor ting er forferdelige.. Tenk på oss som ikke aner hva vi går til. Jeg skal føde på Bærum, og har bare hørt positive ting ved sykehuset. Til og med en jordmor som jobber på Ullevol som som sa at Bærum er av de bedre i dette området!! Det gledet hjertet mitt, så da håper jeg det kan glede noen andres hjerte også!! :) Ha en fortsatt strålende sommerdag (som vi er heldige å svette oss gjennom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Bærum i 2001. Helt utrolig som de tok godt vare på meg. Kjempe koselig personalet, flinke jordmødre og barnepleiere. Har bare gode minner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det var mitt dilemma også (bor på Bislett!!), men fikk byttet til Ullevål. Jeg kjører ikke så ofte den strekningen, men er det ikke en kollektiv fil der? Hvis det haster og det er mye kø, så må dere vel kunne legge dere i taxi/buss fila?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det er leit at noen velger å være anonyme på slike innlegg..

 

Det kan være ganske vanskelig med rushtrafikken, og sånn er det bare. Fra klokken 14.30-15.00 og frem til ca 17.30-18 er det mange som skal ut av Oslo, og det blir kø. Det er nok ikke bare bare å legge seg i kollektivfeltet heller, ser ofte biler som er blitt stoppet av UP og det vil en jo helst ikke risikere der og da. Kanskje du kanta en taxi hvis du må reise i akkurat dette tidspunktet? Ellers på dagen er det ikke nooe problem med trafikken.

 

Kjenner mange som har født der, de fleste er kjempefornøyde men det er selvfølgelig også noen som ikke er det. Gjelder ikke det alle sykehus da? Noen har vanskelige fødsler, og får en vond opplevelse. heldigvis er det jo slik at de aller fleste av oss har normale, gode fødsler:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange venninner som har født på bærum, 3 fra oslo. Jeg fødte der selv i 2003 og nå igjen i 2006. ALDRI hørt en eneste negativ opplevelse derfra!!! De er helt fantastiske der! MEN, det er klart ar enkelte mennesker har problemer med å få kjemien til å stemme. Har en mistanke om at de som sprer negativitet helt sikkert har sure opplevelser også fra arbeidsplassen, butikken, nabolaget osv. Det er ofte en selv det kommer an på hvilken opplevelse som følger. Mitt inntrykk er i allefall at forholdene er lagt til rette for at du får en fin fødselsopplevelse der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg er ubetinget enig med deg. Flere av de jeg kjenner som har hatt vonde og traumatiske føødselsopplevelser, det være seg på A&B sykehus eller andre, er ikke i utgangspunktet negative mennesker. Noen av dem har hatt en berettiget harme mot sykehuset, og en mor gikk til og med til rettssak mot sykehuset pga feilbehandling. Hun vant denne rettsaken. Dette skjer jo selvfølgelig meget sjelden, og har nok ikke så mye med hvilket sykehus en er på.

 

Noen ganger er det jo slik at en får en traumatsik og dramatisk fødsel, og da er det jo lov til å si fra hvis en ikke føler seg riktig eller godt behandlet. Det synes hvert fall jeg.

 

Uansett er nok ikke dette stedet å "henge" ut enkelte sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er litt treig her jeg men i alle fall jeg har termin 26. august så muligens vi treffes på bærum da:)

 

Jeg bor 5 min fra sykehuset så jeg er heldig der. Når det gjelder reiseveien så kjører jeg jo til oslo hver dag, det kan kanskje være lurt å ha sett seg ut noen ruter som er litt alternativt jeg kjører bla ikke E18 siste strekning fra byn i rushtiden da kjører jeg av litt før og kjører bærumsveien bort Ellers så kjører du opp på ring3

 

Var innom Bærum i går og Føden var vist proppa, mange maibarn tydeligvis.

 

en ting jeg la merke til var at det var veldig varmt inne på sykeuset Det merket jeg det var i august 04 også (da var det jo tropesommer da) Håper ikke det blir noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Jeg bor også i Oslo (Frogner) Syns det er litt vanskelig med Bærum da vi ikke har bil. Hadde endel problemer for noen uker siden og måtte ut dit hver dag. Det ble dyrt kan du si... Taxi er jo 300,- hver vei, og ikke var det aktuelt å ta tog heller, for jeg kunne jo ikke så opreist en gang...

Gutten min kommer 2. august, men som de sier.... Førstegangsfødende går som regel over termin, så jeg antar at det blir nærmere 10.

Vel vel... Hvis været er som det har vært i det siste (og ikke så veeeldig mye varmere) så får vi bare nyte det så godt vi kan:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...