Gå til innhold

Bør vi forvente et evt tredje barn med samme kjønn som de andre?

Anbefalte innlegg

Har nå to herlige guttebasser jeg ikke ville vært foruten, men må innrømme at det hadde vært en ekstra bonus med ei jente dersom vi prøver på flere. Men det viktigste, som overgår alt, er selvfølgelig at barnet er friskt.

Er det 50/50 neste gang? Hva kan vi gjøre for å prøve å "lage" ei jente?

Hadde vært veldig gøy....:)

Fortsetter under...

To av samme kjønn øker visstnok sjansen for at neste er samme kjønn. Hva gjør man da? Jo - faktum er at jentespermceller (med x'en) lever lenger enn guttespermcellene (med y'en). Sistnevnte er på sin side raskere i løypa enn jentespermcellene. I praksis vil det si at hyppig samleie rundt eggløsning øker sjansen for at en Y rekker fram først, mens samleie noen dager før eggløsning øker sjansen for at det bare er X'er igjen til å befrukte din eggcelle. Vet man ikke når eggløsning er, får man likevel satse på daglig sex for å sikre seg en guttebaby. I ditt tilfelle ved usikker eggløsning går det an å anskaffe en eggløsningsmaskin (sorry, husker ikke hva det heter!) og gå igang. Lykke til! :-)

PS! jeg har bare én baby og har ikke testet ut denne taktikken selv ;-)

Tror eg leste ein plass at når du har ein unge, e d 50/50 neste gang, dersom du har 2 av samme kjønn e sjansen større enn 50%for å få feks endå en gutt..

Vi ble 4søstre før gutten endelig kom, ska love pappa va veeeldi stolt og fornøyd då. Trodde han bare kunne lage jenter han.hehe

Annonse

Jeg har lest ett eller annet sted at hvis du har to av samme kjønn er sjansen 70% for at nummer tre blir same kjønn som de to foregående.

Jeg kjenner en familie med 7 søsken hvorav først nummer 6 ble en jente. Nummer 7 ble en gutt.....

Min mann har tre gutter fra et tidligere forhold. Når vi nå skulle ha et barn ønsket han seg så inderlig ei jente. Og det fikk han. Så bare stå på. Det går til slutt. Bestemor fikk fire gutter før jenta kom. He he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...