Gå til innhold

ang giftemål og samboerskap og ICSI..

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg snart nå, og lurer i den forbindelse på om man har regler for dette via prøverør. Finner ikke stoff om dette på nettet..

Nå som vi gifter oss, får vi da lov til å gjennomføre prøverør? Eller må vi ha vært registrerte samboere i 2 år da også?? Vi har vært samboere i ett år, men ikke registrert.. :(

Er det håp for oss? viss vi må vente i 2 år kommer jeg til å knekke sammen.. Det er så alt for lang tid..

Fortsetter under...

Hei!

Mener bestemt at jeg har lest at du må være gift eller registrert samboere i 2 år. Så da skulle det ikke ha noe betydning at dere ikke har bodd sammen i mer enn ett år så lenge dere gifter dere.

Tror du bare kan ta det med ro :)

Jeg er faktisk ikke sikker... Hvis dette er noe som bekymrer seg synes jeg du skal ringe til det sykehuset du skal søke om behandling ved og spørre hva slags krav de har. Så slipper du å bli skuffa:-)

NB: Hisk at ved ICSI kreves det at dere tar en kromosomprøve (blodprøve) som det tar minst 2 mnd. å analysere, så denne bør dere få tatt så snart som mulig!

jeg må vel kanskje ringe å spørre da, siden det ikke er helt sikkert...

Ang denne kromosonprøven så har vi tatt den for ca en mnd siden :) og det er ikke helt riktig at det tar minst 2 mnd å analysere den. I porsgrunn tar det 2 uker.. og det kan ta 1 mnd på andre sykehus også.. Men i verste fall kan det ta noen mnd ja :(

Har uansett ikke kommet i gang med prosessen da, for vi må vente ytterkigere 3 mnd fordi jeg nettopp har vaksinert meg mot røde hunder. Blir smågal av denne ventingen..

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...