Gå til innhold

Til uke 21 IKM jentene !

Anbefalte innlegg

Jeg har IKM 27 mai.Veldig lenge til...BUUUU

Men jeg ønsker at vi skal ha kontakt i denne tråden..

Skrive hva vi tenker og føler nå når det nærmer seg EL og ventingen på IKM.

Det er deilig å dele følelsene sine med noen som er i samme situasjon synes jeg.Så de av dere som har IKM i uke 21..Skriv ned under her:)

Måtte det bli en engel i våre mager.

Satser på februarbarn:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4978358-til-uke-21-ikm-jentene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har IKM dagen før deg da, Tulla84. I følge mine sannsynlighetsberegninger ;) Har 35 dagers syklus jeg, og synes det er ÈN LANG uke for mye:(

Jeg tror jeg har el rundt fredag-lørdag som kommer. Jeg bruker hverken el-tester eller temping som hjelpemidler. Det er jo egentlig bare å regne seg litt frem (OG tilbake), så bør vel det være like greit.

Selv, jeg er i min offesielle 5. pp. Etter 10 år på p-piller, sluttet jeg i oktober -05. Syklusen stabiliserte seg nøyaktig 1.januar.

Jeg har egentlig vært her på BIM i 3 mnd, jeg. Men det er først nå jeg har logget meg inn. Det er mange som spør og lurer på det samme som meg, så jeg har tenkt at det holder lenge dèt!?! Men nå er jeg kanskje litt mere engasjert enn før, så jeg huket opp tråden din, og så kan vi se om flere henger seg på ;)

hei:-) har IKM 28(29) mai... Har syklus på 28-29 dg denne mnd, har annahver 28-24...

Har ei jente på 19 mnd og vil no prøve på nr 2, så dette blir den 1 "skikklege" pp. Har vel EL fredag-lørdag vil eg tru, har ikkje helt bestemt om eg skal prøve EL-test eller ikke.

Blir spennende og se om det blir februarbarn men har lite tro på at det skal klaffe 1 pp (men e lov å håpe)...

Hei dere: -)

Har ikm den 24 el 25 mai jeg. Og el rundt den 10 mai tror jeg. Har en sønn på 2,5 år som vil bli storebror. Hadde ma 20 mars så dette er første pp etter den. Håper selvfølgelig på fullklaff første gang men vi tar det som det kommer. Det blir lenge å vente på tr denne gangen ja tror jeg. Har typisket tegn på el nå så vi får håpe det blir full klaff.

Hei dere!

Så koselig at noen drar igang en tråd for oss som venter i spenning på el denne uken og IKM mot slutten av mai!

Jeg selv venter el mot helgen og tror da at min IKM blir lørdag 27.mai. Skal i bryllup den dagen så det blir vel greit å teste i forkant av festen da... Hadde liksom tenkt å vente noen dager til etter IKM med testingen - i tilfelle TR kommer - men denne måneden vil vi vite i forhold til bryllupet og drikke til maten etc...

Vet ikke helt om dette blir vår måned - mannen er på jobbreise og kommer ikke hjem før fredag, men vi håper at det ikke er for sent. Jeg bruker tester for å følge med på el, så da får vi en liten pekepinn på om det ikke klaffet tidsmessig denne måneden...

Vi er i 4 pp etter en exu i mars. Det var en trist opplevelse, men nå er vi ved godt mot og har tro på at vi skal få det til snart :) Har en liten jente som ble to år i januar...

Det blir spennende fremover og veldig artig å ha følge av så mange koselige jenter :)

Annonse

Vi er "bare" inne i vår 2pp.Men jeg ønsker det skal klaffe.Vet ikke om det har noe å si, men det virker som om familien min er veldig fruktbare..så vi får krysse fingre og tær for at også jeg er det.

Jeg har EL på lørdag..så nå blir det mye kos i halmen(Stort smil)

Ønsker dere alle en fin og innholdsrik sex uke:):)

Noen tanker denne dagen fra dere?Tenk...kanskje dette er vår siste sommer uten et barn...Lå på stranden en times tid i stad og så på alle barneføttene som løp rundt..tenke seg til at kanskje jeg skal få oppleve dette om et par sommre...

Sitte på stranden med barnet mitt i armene og NNNYYYTTTEEE livet:)

Å tenk om vi går gravide denne vinteren og får et lite nurk på nyåret..Jeg kan ikke vente.. Har som sagt EL på lørdag,vi prøver annenhver dag metoden..Sex i går,i morgen og kanskje både fredag og lørdag.Men i allefall lørdag..

Håper så indelig at jeg får en spire i magen..

Håper dere får en fin kveld alle sammen:)

Jeg har no en liten fra før, så jeg tenker mest at dette kanskje blir mitt siste år som 1-barnsmamma... to er jo som ti sier de ;-)

Er i min 2 pp no, men tror ikke eggløsningen kommer denne mnd. Hoppet over forrige mnd også så mulig syklusen min trenger litt mer tid på å stabilisere seg. Er så kjipt for da har man null håp om baby når ikke man har el engang.

Ja ja jeg får bare nyte tiden sommeren og pils mens jeg venter på å bli fruktbar igjen ;-)

Skal forresten prøve annenhverdag-metoden vi også når bare el dukker opp...

Så heldig du er som har fått..Da kan du jo prøve å kose deg med det og sommeren så lenge. Sommer pils ja,uff mye godt man må evt gi avkall på i en stund..Men folk sier jo at det er mer enn verdt det, så jeg nyter pilsen nå mens jeg kan.. vet det er dumt også i prøve perioden,men jeg må jo leve litt jeg også:)Om jeg blir gravid er det brå stopp!!!!Det samme med røykingen.Jeg har alltid blitt forbanna på de som går gravide og røyker, så jeg skal iallefall ikke gjøre det selv..

Hvordan fikk dere deres barn? Hvilken metode mener jeg?

vi har og ei lita på 19 mnd, og må berre seie at det er så ufattleg kjekt no når det er sol og fint ute, virkleg stor kosa oss...

Så no får vi håpe at den lille tulla får seg en liten søster eller bror å "dulle" med til neste sommer:-)

Har kjøpt EL tester i dag så dette blir spennende...

Ja det er deilig med pils i sommervarmen, men selvfølgelig er det bedre å få et lite nurk :-) Men må innrømme at jeg ikke syntes det var så stas å gå gravid da. Litt kjedelig når ingen venninner er i samme situasjon men går på byn hver helg. Men, men :-)

Metoden vår forrige gang var å slutte på p-pillen og satse på sikre perioder ;-) he he det gikk ikke så bra kan du si, ble gravid 1 mnd etterpå. Så når vi først er i gang tenkte vi å bli ferdig med hele hurven....så kan vi kose oss når vennene våre setter i gang, he he :-)

Er forresten student, noen flere av dere som er?

Annonse

Jeg skal også ha ikm den 24, er veldig spent denne gangen , fikk beskjed av gyn, at jeg ville få eggløsning i morra eller på torsdag. Og på den rette siden . Den andre måtte jeg ta vekk pga en exu. Så hun mente det skulle god sjanse for å klaffe. Vi får prøve så godt vi kan.Skal ta blodprøve den 16 for å se om je har hatt eggløsning. Ønsker alle lykke til.

jeg har ikm den 27(som hovedinnlegger?!)

og jeg vurderer å begynne sykepleier utdanninga etter første fødte...når det enn blir..

er i 2pp,men har egentlig prøvd siden august.. hadde stopp i syklusen fra september til mars,så nå er det spennende!

ha en fin dag alle sammen!!

= )

Hei jenter

En smule frustrert er jeg her... Har vært helt sikker på at jeg har 28 dager`s sykluser. Alltid hatt det før iallefall. Skulle hatt EL i går, men testet negativt på EL test både igår og dagen før..

Har heller ingen tegn på EL, pleier å kjenne det veldig godt !

Har IKM den 24. mai ( trodde jeg ). Har jeg fortsatt det da ? Noen som vet om EL er AKKURAT midt mellom mensene ?

Kan f.eks EL komme om 4 dager og fortsatt IKM den 24. mai ??

Mange spørsmål her, er i min første ordentlige PP - synes dette er forferdelig spennende da.. he.he

Har barn fra før og ser fram til å gå gravid denne sommeren vel vitende om at han skal bli storebror:)

Hvis noen har svar på mine fråger blir jeg veldig GLAD !

PS: Ellers er det KOZELIG at vi er blitt så mange "IKM uke 21 jenter"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...