Gå til innhold

forrvirret ang permpenger, datoberegning og skatt..TAKK FOR HJELP!!!!!

nunnii

Anbefalte innlegg

1.Når man skal få permpenger, regnes det utifra hva du har tjent FØR skatt?? håper det... Det er vel det, ikke sant???

2. Er det utbetalingsdatoen som legges til grunn, eller måneden pengene er tjent i?? For den siste måneden tjener jeg, si 15000, men så blir de utbetalt neste måned den 15. Da blir jo ikke de pengene tatt med, siden det er den 7 mnd, og man bare får snittet av de 6 første mndene.. Skjønner hva jeg prøver å si?? er ikke så god til å forklare...

Takk for svar, ha en fin dag i solen :-)

Fortsetter under...

1: de regner ut fra det du tjente før skatt (men du må skatte av permisjonspengene også)

2: De skal ta utgangspungt i nor pengene er tjent. Det er flere måter de kan gjøre gjennomsnittsberegningen på. Det bør du sjekke litt rundt omkring hvis du har variabel inntekt. Jeg kan dessverre ikke nok om det til å hjelpe deg der ;-)

når det gjelder grunnlaget så forsto jeg ikke helt det du skrev med 7. måned. men har du ca fast lønn så skal det tas hensyn til den siste månedslønnen når det gjelder variert så blir det sjønn men det varierer men de tar vel gjerne et ut gangspunkt i en periodee som er representativ

Annonse

Stemmer ikke helt det med snittet av de 6 bestemnd. Jeg får ikke noe av det jeg har tjent over den vanlige fastlønne mi, med de vanlige tilleggene mine. Det utgjør faktisk en forskjell på 14-1500 kr brutto. Til meg ser de kun på den vanlige lønna mi, desverre. Så det var fånyttes for meg å jobbe ekstra ja:(

Jeg ringte trygdekontoret, så fort jeg fant ut at jeg er gravid. Jeg jobber som sykepleier i en fast 50 % stilling, men med mye ekstra, blir det omtrent en hundre prosent.

Jeg spurte de om jeg kom til å få utbetaling, i.f.t. min faste stilling,eller det jeg faktisk har tjent.

De sa at det var faktisk det du har tjent. Håper det er svar på spørsmål ditt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...