Gå til innhold

Ibux (Ibuprofen) innvirkning under spraying??

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om Ibux har uheldig innvirkning ved IVF-forsøk. Jeg sprayer på 17 dagen nå og skal spraye i 2 uker til.Jeg har fått 600 mg på resept av tannlegen min og har tatt jevnlig i 5 dager nå pga store smerter.

Leste i pakningsvedlegget at en ikke bør ta Ibux hvis en prøver å bli gravid. Vet det er pga at det kan hindre eggløsning. Men det blir jo litt anneledes når eggløsningen vår blir "fremkalt" ved tilførsel av hormoner. Jeg spurte da jeg ringte inn mens om bedøvelse hos tannlegen hadde noe å bety og da sa de nei. Men tenkte ikke å spørre om smertestillende jeg tar i ettertid har noen betydning.

Ser for meg at mitt første forsøk går i dass pga dette :(

Fortsetter under...

jeg kan ikke så mye om dette, men hjelper det ikke om du tar paracet eller lignende ??

Trakk selv visdomstann nettopp, og i stedet for ibux tok jeg pargin forte, og da gikk det bra.Smertene forsvant. Ibux skal visst være det beste når det gjelder tannsmerter.. Men jeg mener de burde fortalt deg det om du ikke burde ta ibux? Kan du ikke ringe legevakten eller noe å spørre??

Håper det går bra med deg!

Hei MalinL

Jeg tror ikke det gjør noe å ta ibux under spraying.Da er det jo bare nedregulering av syklusen din. Bør kanskje trappe ned da du begynner på sprøyter. Jeg selv bruker brufen 800mg pga nakke/skulder-plager og jeg har brukt det under begge mine forsøk. De sa ikke noe om det på Riksen heller da jeg fortalte at jeg brukte det jevnlig. Så du kan nok slappe av . Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...