Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor gruer du deg?

Det er da bare koselig å få oppleve noe nytt med småen. Jeg syntes det var veldig fint å være i syden med tulla vår da hun var 5 mnd. Hun storkoste seg og vokste veldig i løpet av de to ukene vi var borte. Jeg hadde kun med MME hjemmefra. Kjøpte middagsglass der nede. Vi var på Lanzarote og der erfarte jeg at bleier hadde dobbelt pris, til og med på lokale kjøpesentre. Koste ca 120 kr for en pakke!!!! Kjøp solkrem her hjemme så vet du hva du får. Vi kjøpte P20 som varmt kan anbefales. Får kjøpt den på taxfree på Gardermoen.

Tulla vår ble fort vant til å sove i vognen på kvelden da vi gikk ut for å spise. Jeg lot henne være våken til hun ble trøtt, trillet en tur også sov hun resten av kvelden. Gikk kjempe fint:-)

God tur, det blir kjempe fint!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4978236-syden/#findComment-4979721
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Tulla mi er ei sånn seng jente. Å sove i vogna skjer aldri her hjemme i allefall, så det er litt derfor jeg gruer meg. Ser for meg at jeg sprinter hjem hver kveld kl1830 for hun skal sove kl 1900. Men jeg tenkte å pakke dobbel myggnetting for å ha over ovgna. Da må det jo bli mørkt og godt for henne vel. Huff, hadde jeg brukt engergien min på å glede meg heller......... Gud bedre så mye tid det går på å finne ut hva som KAN gå galt. Skulle nesten tro, slik jeg styrer, at de ikke har unger der nede;)

helt til slutt. var middagsglassene dyre der du var?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4978236-syden/#findComment-4979792
Del på andre sider

Hvor skal du? Jeg har jobbet ute som reiseleder i mange år og kjenner mange reisemål..kanskje jeg kan hjelpe deg og i noen spesifikke tips?

Tulla mi var akkurat ik. Sovna kun i sengen, så første kvelden var det mye skrik, men hun ble verken tatt opp eller trill ehjem. Så kveld nr 2 ble det mye bedre og til slutt sovnet hun uten problemer. Man må bare stålsette seg og vise hvem som er sjefen. Jeg hadde et helsepledd over vogna, det holdt. Det er jo mørkt på kvelden. Også la jeg favorittbamsen hennes som hun har i sengen i vogna. Ikke tenkt på at hun må være i seng til kl. 19. La hun være våken og se på det som sjer. Du får et mye roligere barn av det. Dessuten er dere på ferie og skal kose dere. Litt forandringer på rutinene må man regne med. Også får man jobbe litt ekstra med å komme tilbake til normalen når man kommer hjem. Det hører med når man reiser på ferie:-)

Nei, middagsglassene kostet det samme som her. I Spania er det best utvalg av babyprodukter på apoteket og ikke på supermarkedene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4978236-syden/#findComment-4979935
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mamsidaisy

Bleier: kan være dyrt, for en ukes opphold pleier jeg å ta med hjemmefra. Pampersbleier heter forresten Dodot i Spania.

Middagsglass: har funnet både Hipp og Nestle i Spania og på Kanari, men det ser ut til at spanjolene moser maten mer, så med størstemann kjøpte jeg 1-årsglass selv om han var 10 mndr. Gikk fint.

Grøt: har tatt med hjemmefra, men det er nå 3 år siden poden spiste grøt, og da var den spanske grøten supersøt. Mulig den er bedre nå.

Klær: kan være kaldt å ligge på gulvet å leke. Ta med en myk og god "joggedress" som kan være gulvhabitt.

Ellers godt med langermet (solbeskyttelse) og en god solhatt som beskytter nakken også. Tenk luftig i varmen.

Solkrem: pleier å kjøpe på apoteket her hjemme og ta med. En med fysisk solfilter, ikke kjemisk. Fysisk solfilter er bedre for de minste.

Til slutt: ikke gru deg. Det blir deilig for både småtten og de voksne!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4978236-syden/#findComment-4987076
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...