Gå til innhold

Jakten på eggløsningen! (deprimerende langt....=))

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at årets store begivenhet blir "den store jakten på eggløsningen". Glem 17.mai, påske og jul. Nå skal jeg ha eggløsning!

Naiv som jeg er (til en viss grad basert på egne erfaringer fra forrige gang) så trodde jeg man hadde sex og ble gravid. Enkelt og greit, mer eller mindre influert av alkohol... Wham bam, oi vi glemte visst prevansjon, jaja... Upssann, nå skal vi ha barn.... Sånn var det nemmelig forrige gang. Egentlig ganske ok, vi var ikke klare for avgjørelsen om at NÅ skal vi ha barn. Kjekt å overlate dette til alkoholen.... Vi er meget fornøyde med resultatet!!!

Etter at vi bestemte oss for å prøve på nummer 2, så har jeg funnet ut at sånn er det ikke i det hele tatt! Dette overgår Piratsommer på sørlandet, hvor man skal jakte etter gullmynter over hele landsdelen. Dette er faktisk vanskeligere å oppnå også!

Først måtte vi vente noen måneder med å kutte ut prevansjon, igjen naive som vi var, så ville vi ha januarbaby, da måtte vi vente til slutte av mars med å ha ubeskyttet sex....

Så kom slutten av mars og spiralen var fjernet, jeg var klar for befruktning! Da finner jeg plutselig ut at det ikke er sikkert kroppen min hadde reasatt seg selv til vanlig modus. Hva!??! Grøss og gru, 1 nervepirrende måned i vente på mens, og der kom den endelig. Jeg var et vandrende nervevrak..

Nå kunne vi bare kjøre på... Men så er det dette med eggløsning, da måtte man vite syklusen sin. Jeg har levd i en meget behagelig verden hvor jeg har hatt mens sånn ca 1 time dann og vann under spiralregimet. Har overhodet ikke bitt meg merke i syklus, siste mens etc. Burde kanskje vært litt mer forut for min tid, men jeg er ikke alltid den raskeste bilen på veien for å si det sånn...

vi var igang med neste forsøk, og vi tenkte at det er bedre med for mye enn for lite, så vi koste oss både i enkeltsengen hos mormor i påsken og i bilen over fjellet på vei hjem... Det var jo ikke noe problem forrige gang, så vi tok oss en liten fest også. Da mente vi at vi hadde helgardert oss så godt vi kunne. Da begynte den store ventetiden på TESTEN!! men da kom mensen igjen, hva? Skulle jo ikke ha den, skulle jo ha positiv test! Hva kunne være galt? Vi sjekket litt mer, er dere klar over at det bare er ca 20 % sjangs for å bli gravid, selv om alt klaffer? Galskap, burde vært forbud mot slike kjipe odds!

Men nå er jeg klar, jeg har lest og sjekket, peilet ut både syklus, eggløsning og sædkvalitet. Nå går jeg løs på min neste eggløsning, væpnet til tennene med tester termometer, skjemaer og en nyvunnet kunnskap om livmorsekret! Nå skal ikke egget slippe unna. Her skal det stappes inn sædceller til det renner over.

Så er det bare å krysse fingrer og tær om at det holder!

Lykke til jener vi skal hale det i mål likevel =)

Klems fra

Fortsetter under...

Hehe, kjenner meg igjen. Jeg har lärt veldig mye siden jeg begynte å surre rundt på disse sidene. Mye som jeg egentilig ikke ville vite også. Mystikken rundt forsvant fort over havet. Som deg trodde jeg det bare var å ha sex, så var den saken löst, ikke mer problematisk. Men har jo innsett de siste månedene at slik er det ikke. Kroppen og jeg har diskusjoner, men alltid er det kroppen som bestemmer hva som skal skje. Hvorfor kan ikke jeg vinne den diskusjonen en gang? Bare en gang til, vär så snill?

He, he, bra skrevet, er litt i samme båt jeg. Og no når jeg endelig har skjønt alt dette med temping, el-tester og syklus så bestemmer selvfølgelig eggløsningen seg for å utebli.... ikke bare forrige mnd, men mest sannsynlig denne mnd også... DET skulle vært forbudt!

Må være noen høyere makter som morer seg med oss hormonelle kvinner... hvorfor i h....var vi så nøye med prevensjonen i 6 år?? Løp jo og kjøpte gravi-test hvis vi hadde glemt en pille. Herregud så dumme vi er! Så no skal eg kjøre en annen taktikk, nemlig omvendt psykologi. Skal bare feste, pilse og tenke på hvor deilig livet er uten eggløsning og graviditet.........hmmmm.......

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...